צלצלו עכשיו 077-8050570

כדורים נגד דיכאון

כדורים נגד דיכאון הם תרופות פסיכיאטריות רבות עוצמה, הנרשמות לאנשים הסובלים מהפרעות הדיכאון במטרה להקל על הסימפטומים השונים. מטרת הכדורים היא לטפל בחוסר איזון כימי של נוירוטרנסמיטרים במוח, האחראים על מצב הרוח.
בשנים האחרונות האפשרויות התרופתיות הלכו והשתדרגו, וכיום קיים מגוון של תרופות כאלו, מסוגים שונים, בהתאמה אישית לכל אדם ולכל בעיה רפואית.

אולם, האם הפתרון האמיתי לבעיה נמצא בכדורים נגד דיכאון? או בפסיכיאטר? מה שאני הולך לומר לכם לא ימצא חן בעיניכם…
ניר, בחור צעיר כבן 28 חייג אליי אתמול מיואש.
בין התפרצות בכי אחת לשניה, סיפר לי שהוא חש שאין לו כבר לאן לפנות, הוא חש דיכאון ואי יכולת להתמודד.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

הוא תיאר את תחושותיו כהצפה רגשית, וכסערת רגשות אמיתית- פחד, בדידות, כעס, בושה ומרירות המתובלים בבעיות שינה ובתחושות גופניות בלתי נעימות.
הוא הפסיק להגיע לעבודה שכה אהב, לא שש לשוחח עם אשתו, ולא מתייחס לתינוקו הקטן.
כל מה שהוא רוצה לעשות בשלב זה רק לישון, לבכות, ושוב לישון.
והכי נורא, הוא אמר, שאף אחד לא הצליח לעזור לי. כבר הייתי אצל כמה פסיכיאטרים, אין להם עניין בי. שילמתי כל כך הרבה כסף, קיבלתי מרשמים לכדורים נגד הפרעת דיכאון וחרדה, וחזרתי הביתה מיואש עוד יותר…
אורי, אני אובד עצות ממש. מה כדאי לי לעשות?

אשה בוהה ועצובה

כדורים נגד דיכאון- תרופת קסם או מקסם שווא

בראש ובראשונה, אמרתי לו. לא כדאי לתלות תקוות יותר מדי גדולות בתרופות לחרדה ודיכאון.
אני שומע מדבריך שהתבססת עד כה על הרבה סוגים של כדורים נגד דיכאון, ויתכן שנעזרת גם בכדורים נגד חרדה.

אגלה לך סוד קטן

כדורים נגד דיכאון וחרדות הם עסק רווחי ביותר עבור חברות התרופות, שמכניס מיליארדי דולרים כל שנה לכיסן של חברות התרופות. העניין הוא שבני אדם שסובלים מדיכאון או מחרדות, מוכנים לקפוץ על כל תרופת קסם שתבטיח להם פתרון מהיר למצבם. ושלא תטעה, אני בעצמי ממליץ על כדורים נגד דיכאון במקרים מסוימים, אך במינון נמוך לפרק זמן קצר.
חייבים לזכור, שכל תרופה עשויה להכניס את המטופל לייאוש גדול יותר, ולתסבוכת שקשה יותר לצאת ממנה לאחר מכן.

מה שאני הולך לומר לך יפתיע אותך, ובפירוש לא ימצא חן בעיניך. אמרתי לניר.
ניר הסתכל עליי מופתע, אך הביע נכונות להקשיב למוצא פי.
תרופות נגד דיכאון אינן מרפאות. הן רק מכסות זמנית את הסימפטומים, כמו פלסטר ששמים על הפצע ומונע מדם רב לנזול. תרופות עשויות לסייע לאדם "לחזור לעצמו" אם עבר תקופה קשה מאוד, אבל אם האדם התרגל לחשוב מחשבות שליליות, מחלישות, וכזה הוא היה מאז ומעולם.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

אז כך הוא ישאר

אני שוב מצטער על הדברים הנוקבים, והמעט קשים.
אז מה אתה אומר לי בעצם? שאל ניר, מופתע לחלוטין.
התרופות הן רק קביים, בחיים צריך ללמוד ללכת
רוב הפסיכיאטרים הם אנשים טובים, אך כאלו שרגילים להעזר בשיטת "המודל התרופתי", כלומר הם רושמים לאדם תרופות נגד דיכאון או בטיפול בחרדות באמצעות תרופות שגורמות לו לחוש טוב יותר, ורוצים שהוא יחזור אליהם מחויך ומרוצה, לאחר שתסמיני הדיכאון נעלמו כליל.
או אז, הם יוכלו לרשום בתיק הרפואי שהבעיה נפתרה, לפחות עד הגל הבא.

אשה מחייכת לצד בעלה

במציאות האמיתית, הדברים עובדים אחרת

כדורים נגד דיכאון עשויים לגרום לתלות לאחר זמן ולתחושות פיזיות קשות, ויותר גרוע מכך- הם גורמים לאדם לא לפתח בכלל את שריר ההתמודדות העצמית, השריר המרכזי שיכול לסייע לאדם להתמודד עם קשיים בחיים.
כן, כן, לכל אדם יש שריר כזה. גם לאנשים מאוד מפונקים, שקיבלו כל דבר בחיים על מגש של כסף.
ההתמודדות העצמית כוללת ריסון של הדחפים הפנימיים והמחשבות השליליות, הגורמות לאדם להכנס לדיכאון, וטיפול שורשי ועמוק בדפוסי המחשבה המובילים לדיכאון.

איש עצוב

כדורים נגד דיכאון – אופיום להמונים

מספרת רופאה פסיכיאטרית בכירה באנגליה בשם ד"ר ג'ואנה מונקריף שחקרה לאורך שנים את תופעות הלוואי של השימוש בכדורים פסיכיאטריים, כי בבתי החולים הפסיכיאטריים בהם עבדה, אנשים שנעזרו בתרופות נגד דיכאון התהלכו כמו זומבים והיו נראים מעורפלים מאוד.
עקב כך היא הבינה שהתרופות פשוט מסתירות סימפטומים של דיכאון על ידי הסחת דעת ודיכוי התגובות הרגשיות.
דבר נוסף שהבחינה בו, הוא שרוב האנשים שהצליחו להתאושש מדיכאון (והיו מעט מאוד מהם) לא נעזרו כלל בכדורים נגד דיכאון!

לטענתה, הכדורים נהיו כה פופולריים כיוון שאנשים תמיד חיפשו חומרים ותחליפים שיהפכו את החיים לטובים יותר על ידי טיפול נפשי באמצעות כדורים. לפני הופעת הכדורים נגד דיכאון, היה זה האופיום.
חברות התרופות מקדמות את העניין של מעורבות חומרים כימיים ושיבוש המנגנון הכימי במוח, כדי לסייע לאדם בעזרה נפשית כביכול לחזור לעצמו, אך על הדרך גם מעודדות ריחוק מעצמו, מחייו וממה שמתחולל בהם.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

במקום להיות קורבן, מתחילים להתמודד

תלות בתרופות ובכדורים נגד דיכאון, גורמת לאנשים רבים לראות את עצמם כקורבנות של הביולוגיה שלהם ולהמנע מלפתח דרכי התמודדות עצמאיות. אנשים אלו תולים את מלוא תקוותיהם בטיפול בפאניקה ובדיכאון בפסיכיאטר או ברופא, והוא זה שאמור להושיע אותם מכל צרותיהם.
כשזה כמובן לא קורה, הם חווים תחושות פיזיות ונפשיות קשות, והייאוש מגיע.
החברה המערבית מייקרת מאוד נוחות.
רק תלחץ על הכפתור הזה, והמכונה תכין לך קפה, עוד קליק והמזגן יפתח, רק תושיט יד והברז עצמו ירחץ את ידיך מבלי שתצטרך להשקיע מאמץ נוסף, גם לטיפול באובססיית ניקיון יש פתרון של מכשירים חדשנים אך הבעיה לא נפתרת בצורה נכונה ותמיד היא צפה בחזרה.

נוחות היא נעימה כשלעצמה, אך היא לא יכולה להיות ערך עליון בחיים. אם נבדוק את הדברים לעומק, נראה כי האנשים בעלי ההערכה העצמית הגבוהה ביותר, האנשים המצליחים ביותר, הם אלו שמנצלים את כל כוחותיהם עד קצה גבול היכולת, כלומר אלו שמאתגרים את עצמם שוב ושוב ושוב, לדוגמא אדם הסובל מהפרעת אכילה על ידי עבודה וניצול הכוחות עד גבול היכולת שלו יוכל הוא לשלוט בהפרעה.
אדם שמח שמחה גדולה לא כשהוא לוקח כדורים נגד דיכאון, אלא כשהוא מצליח להתגבר על הדיכאון בעצמו, כלומר לפתור בעיה קשה שעד כה היתה בלתי אפשרית עבורו. כלומר, הדרך היחידה להפטר מהדיכאון לצמיתות על ידי טיפול בדיכאון מתחילה בלא אחר מאשר האדם עצמו.

אשה מחייכת על הים

טיפול CBT בדיכאון – כדורים נגד דיכאון החלק ההתנהגותי

אדם שחש דיכאון, לא מעוניין לפעול וליזום. בדרך כלל, יחד עם התחושות הנפשיות הקשות, תפקודים הכרחיים יפגעו. האדם המדוכא יזניח את ביתו, לא ירצה להגיע לעבודה וכדומה.
הבעיה בדפוס התנהגות שכזה הוא שכך הדיכאון יכול להנציח את עצמו: כשהאדם לא עסוק בפעילות חיובית, נוספות לו דאגות כלכליות, וסיבות נוספות לבקר את עצמו.
כשאדם שסובל מדיכאון מגיע אליי לקליניקה, אני מעודד את האדם לבצע פעילויות שיחזירו משמעות והערכה עצמית לחייו. אלו לא חייבות להיות פעילויות מהנות, אך הן חייבות להיות כאלו שמעניקות לאדם תחושת סיפוק לאחר שהוא מבצע אותן.
פעילויות כאלו, כוללות למשל הכנת ארוחה, הליכה לעבודה, התנדבות, תשלום חשבונות ועוד.

עבודה על דפוסי חשיבה שליליים

החלק ההתנהגותי הוא רק קצה הקרחון בטיפול יסודי ושורשי בדיכאון. הטיפול בקליניקה כולל גם חלקים קוגניטיביים ומערכתיים.
בחלק הקוגניטיבי, אנו מעודדים את האדם לצאת מאזור הנוחות ולהתמודד עם דיכאון וספורט שעוזר המון, ולעבוד על דפוסי חשיבה שליליים ולשנות אותם.
אחת הסיבות העיקריות שגורמות לבני אדם להכנס למצב של דיכאון היא הנטיה ליצור פרשנויות מוטעות להתרחשויות שונות בחייהם.

למשל: שירה קמה בבוקר והרגישה מוזר. לא התחשק לה לעשות שום דבר והיא חשה בלי כוחות.
הפרשנות האוטומטית שלה היתה: כנראה שמתחילה אצלי עוד תקופה קשה של דיכאון, מה יהיה?

העבודה שלי כמטפל היא לגרום למטופל להטיל ספק בכל מיני פרשנויות ש"מנבאות עתיד שחור", ובמקרה של שירה עליה להיות מודעת שהיא מנחשת, ולא יודעת באמת מה יקרה בעתיד, ולכן עליה להשאיר מקום למחשבות האחרות שאומרות שהדברים לא יהיו כך בסופו של דבר.

למה השיטה שלנו
יעילה כל כך?

כי פותרים את הבעיה מהשורש

בלי פלסטרים או קיצורי דרך. אנחנו מבקשים למצוא פתרון מלא, כדי שמצבי החרדה והדיכאון לא יחזרו שוב בעתיד. זו הסיבה שאנחנו מקפידים לחקור לעומק ולאבחן את שורש הבעיה, במטרה לתת מענה הוליסטי ולפתור את העניין עד תומו.

כי מקבלים כלים יישומיים

המטרה שלנו היא להעניק למטופלים שלנו כלים מעשיים ופשוטים לשיפור איכות החיים שלהם. אנחנו נותנים מענה קונקרטי למטופל, כך שבתוך מספר טיפולים כבר יהיה ניתן להרגיש בהבדל משמעותי.

כי אכפת לנו – גם מחוץ לקליניקה

אנחנו יודעים שהתהליך לא נעצר כשהפגישה נגמרת וחשוב לנו להיות שם עבור המטופלים שלנו לכל אורך הדרך. הצוות שלנו זמין ומלווה את המטופלים באופן אישי גם מעבר למה שקורה בחדר הטיפולים.

כי מרגישים שינוי ורואים תוצאות

וזה קורה מוקדם משחשבתם: מטופל שמחויב לתהליך יוכל להבחין בהבדל כבר בשלב מוקדם יחסית של הטיפול. כשהתוצאה ניכרת בשטח – עולים גם הסיכויים להתמיד ולהצליח ליצור שינוי מהותי וקבוע באיכות החיים.

כי יש לזה סוף

אין כאן ניסוי, טעייה ותהייה או התחייבות שלא יודעים איך ומתי היא תיגמר - זהו תהליך טיפולי ממוקד וקצר מועד. התהליך מותאם אישית לכל מטופל ומבוסס על אבחון מדויק של הבעיה וכיצד היא מתבטאת בחיי היומיום.

כדי לזכות לבריאות נפשית- אנחנו חייבים להלחם

הגלישה במורד היא בדרך כלל חלקה וקלה, ולא דורשת מאיתנו יותר מדי מאמצים, אולם הטיפוס במעלה ההר דורש מאמץ. גם אם אנחנו מתנשפים במהלך המסע, הטיפוס הוא זה שמחזק את שרירי הלב שלנו ושומר על בריאותנו.
כדי לזכות להשתחרר מהדיכאון ומכל התחושות הקשות, עלינו להלחם ולהתמודד. ההתמודדות עם המחשבות השליליות והדחפים השליליים, באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי, היא ורק היא מעניקה לאדם תחושת כוח שאף כדור נגד דיכאון לא יוכל לתת.

אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר ולהגיע לקליניקה שלי בנתניה או בהרצליה, ולהתחיל לטפס יחד במעלה הר ההתמודדות עם הדיכאון.
אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שיהיו עליות ומורדות, אבל בסוף המסע נוכל לצפות יחד, מלאי סיפוק על כל הנוף המדהים שנשקף מלמעלה- "ודברים שרואים משם לא רואים מכאן".

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי