צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול באובססיית ניקיון

כמה פעמים אנו שומעים את המילים הבאות: "אשתי חולת ניקיון.." יש כאלה שאפילו צוחקים על כך אבל יש כאלה שאומרים את זה כעובדה מוכחת. השאלה היא מדוע זה כל כך רע להיות "חולה ניקיון?" הבעיה היא שיש להיות עם פרופורציה נכונה. אמנם ניקיון זה דבר בריא וטוב אבל כאשר מדובר על סוג של אובססיה, אז יש כבר להתחיל עם טיפול באובססיית ניקיון. אובססיית הניקיון, הינה הפרעה הקשורה להתנהגות כפייתית ובמילים מקצועיות יותר- OCD. האובססיה סובבת בהתנהגות שהסימפטומים שלה הינו פחד מפני זיהום וביצוע מתמיד של ניקיון חוזר של חפצים שונים סביבו, מה שגורם להתנהגות טקסית.

למעשה מדובר בהתנהגות שיש בה הרבה מן החרדה. אדם הסובל ממחלת אובססיית ניקיון, חווה את הלכלוך והאבק, מה שמהווה עבורו איום וחרדה של ממש. אדם שהוא כפייתי בהתנהגותו, מנקה את עצמו כמה פעמים ביום. אנשים אלה, תופסים את הלכלוך כמשהו מאיים וללא הסבר הגיוני. ישנם כאלה שפוחדים כל הזמן אם נעלו את הדלת כאשר יצאו או שאולי שכחו לסגור את הגז. אלה הם מחשבות טורדניות שיש לטפל בהן באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי או בשמה המוכר יותר של שיטה זו- CBT.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

הסוג הנפוץ ביותר של הפרעה קומפולסיבית כפייתית – אובססיית הניקיון

אחד מהסוגים הנפוצים של תופעת OCD, הינה מחלת הניקיון שכבר הפכה לאובססיבית. למעשה, מתופעה זו, סובלים כ- 2.5% מהאוכלוסייה והיא פוגעת באופן משמעותי באיכות חייהם של הסובלים ממנה. זו הסיבה כי יש להגיע למטפל מנוסה המתמחה עם טיפול באובססיית ניקיון. הבעיה המרכזית היא שאלה הסובלים מאובססיית הניקיון, אינם רואים עצמם כבעייתיים בהתנהגותם ולכן, מי ששולח אותם לטיפול יהיה :הבעל, האימא, החברה וכדומה. התנהגות זו של בן משפחה הסובל מאובססיית ניקיון, משפיעה ומפריעה לבני הבית. בני הבית אינם יכולים לחוש בנוחות בביתם כאשר מי שסובל מאובססיית ניקיון נמצא בקרבתם ומנקה כל צעד שבני הבית עשויים בביתם מחשש לזיהום.

ישנם כאלה הסובלים מאובססיית הניקיון שאפילו מתגאים בעיסוק המופרז שלהם בניקיון ויפתחו אותה עוד.. ישנם מקצועות ותחביבים שונים אשר נותנים לסובלים מתופעה אובססיבית כפייתית זו, לבטא את הצורך שלהם לבצע סדר וניקיון. למשל הנה"ח, מידענות, ספרנות, ארכיבאות, משק בית הם המקצועות שבהם יעסקו כל "חולי הניקיון" למיניהם.

בריאות, רפואה, טיפול, רפסולוגיה

מה הגורם לתקיעות ועיסוק סביב נושא הניקיון?- תשמעו מה זיגמונד פרויד אומר על כך

השאלה המתבקשת: מה גורם לאדם להיות אובססיבי לניקיון יש לה את התשובה של אבי הפסיכואנליזה ד"ר זיגמונד פרויד. פרויד טען כי ישנם שלבים בתקופת הילדות, כאשר הילד מפיק סיפוק מאזור אחר בגוף ונושא אחר שהוא דומיננטי בו. אם משהו משתבש באותו השלב, הילד נשאר תקוע. אם השיבוש חמור, הוא לא יתפתח כשורה. כאשר קיים שיבוש, הילד פשוט יהיה במצב של "קיבעון" ו"נסיגה". בכל מקרה תסמינים אלה שמדאיגים את בני המשפחה, חייבים לתשומת לב שהפתרון לאובססיה זו הוא טיפול באובססיית ניקיון.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

טיפול באובססיית ניקיון יעיל ומוכח של תרפיסט מוכר מזה שנים

על מנת להתרפא באופן ממוקד ממחלת אובססיית הניקיון, ישנה שיטה יעלה המסייעת לנושא של טיפול באובססיית ניקיון. שיטת הטיפול הקוגניטיבית התנהגותית, מוכרת בעולם השיטה היא שינוי דפוסי המחשבות של המטופלים, מה שיגרום להם להכיר בבעיה שממנה הם סובלים ושינוי ההתנהגות והגישות בכלל. אחד מהמטפלים המוכרים בתחום, הינו אורי פוקס אשר עוסק שנים בתחום והצליח בטיפות במטופלים רבים. לאורי יש שתי מרפאות האחת בהרצליה והשנייה בנתניה. אורי מתמחה בטיפול בכל סוגי הדיכאונות והחרדות וב-OCD.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

עוד מאמרים קשורים באותו הנושא

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי