צלצלו עכשיו 077-8050570

מחשבות שליליות

אין סיכוי שאצליח, אני תמיד נשאר בסוף לבד, כישלון גמור…
מי מאתנו לא חווה רגעי שפל? הצפה של מחשבות שליליות ומנמיכות, לצד תחושה ברורה של חוסר מסוגלות?
לעיתים החיים מזמנים לנו אתגרים ומכשולים שנראה כמעט בלתי אפשרי לצלוח. תחושות של קושי, או מחשבות שליליות, הן טבעיות וקורות כמעט אצל כולם. כן, גם אצל אלו שנראה כי הכול פשוט מצליח להם. המחשבות הללו הופכות לסכנה עבורנו, רק כאשר הן הופכות לטבע שני ועלולות לגרום לנו למצבי רוח של תסמיני חרדות ודיכאונות, מבנות התנהגות נמנעת ופוגעות באיכות החיים שלנו וביכולת שלנו להתקדם ולהצליח. כיצד נמנע מהן וניצור שינוי?

מילדות ועד בגרות, אנחנו נכשלים ומצליחים, נופלים קצת וקמים הרבה יותר, מתנהלים בעולם על פי מחשבות, אמונות ותפישות שפיתחנו. לכל אדם ואדם יש נקודת השקפה וחשיבה ייחודית לו על העולם ועל הסביבה. לעיתים אנו אפילו לא מודעים לה, או מודעים רק באופן חלקי למשקל המכריע שיש לה בחיינו ובעיצוב היחסים שלנו עם עצמנו ועם אחרים.
למחשבות שלנו (שליליות כחיוביות) יש כוח עצום לאשש ולהטמיע את נקודת המבט שלנו על התרחשויות בחיינו.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

לא מוצלח, משעמם, מי תרצה אותי

לכולנו יש תקופות טובות יותר ופחות. לעיתים אנחנו מרגישים ששום דבר לא הולך, אנחנו נכשלים שוב ושוב והמחשבות השליליות מאיימות לסגור עלינו. מחשבות שכאלו הן מנת חלקם של אנשים רבים. רובנו מצליחים להתעלות עליהן ולהמשיך קדימה, אך מה קורה כאשר הן פוגעות באיכות חיינו, גורמות לנו להאמין פחות ופחות בעצמנו ולהכשיל אותנו, במו ידינו?

טיפול של מטפלת עם בחורה

אייל ישב מולי בקליניקה ושיתף אותי בסיפור חייו הלא פשוט

"מאז שאני זוכר את עצמי חשתי לא מוצלח. קשה להסביר זאת למישהו מהצד", הוא מוסיף "אני מניח שפעמים רבות פשוט ליוו אותי מחשבות שליליות ולא נעימות. המציאות שלי הייתה די אפלה. לא היה תרחיש בו לא ראיתי את הצד השלילי של הדברים. הדבר הזה השפיע לא רק עליי, אלא גם על מעגלים חברתיים רחבים יותר. על המשפחה ועל היכולת שלנו לשמור על קשרים. כל מפגש חברתי היה מעורר בי מחשבות שליליות: מה יהיה אם? עם הזמן, נמנעתי יותר ויותר מכל סיטואציה שנראתה לי כמועדת לפורענות. מצאתי את עצמי במעין כלא של מחשבות שליליות שכפיתי על עצמי"

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

אמונה שמגשימה את עצמה

האם אתם מכירים את אפקט פיגמליון?
אפקט פיגמליון, או בשם שרובנו מכירים, נבואה שמגשימה את עצמה ,הנה תופעה פסיכולוגית מוכרת, אשר נחקרה רבות. על פיה תפיסות האדם, מעצבות ומשפיעות על מציאות חייו. כאשר אנו מדברים על מחשבות טורדניות שמגשימות את עצמן, הכוונה היא לאמונות וחיבורים קוגניטיביים והאמונה כי מחשבה סובייקטיבית עשויה לשנות מציאות אובייקטיבית.

ככל שעובר הזמן ונעשים עוד ועוד מחקרי עומק מתחומים שונים בחיים, מתבהר ומתחדד כוחה של המחשבה בביסוס התנהגותנו, וקביעת האירועים אשר מתרחשים בחיינו. כיום כמעט כולנו מבינים עד כמה רבה כוחה של חשיבה, לחיוב ולשלילי, בשליטה שלנו בחיינו, במצבנו החברתי, הזוגי והכלכלי. אין זה פלא כי למחשבות שליליות ולנבואות זעם יש משקל מכריע במצבים בעייתיים ובדפוס של הימנעויות המשעתק שוב ושוב את אותה בעיה.

אישה עם בדיקת הריון בדיכאון

אבל רגע, מה עושים עם מחשבות שליליות

אם מחשבות שליליות מבססות מציאות שלילית, הרי שדי ברור כי זה גם עובד הפוך, לא? גם מחשבות חיוביות בעלות כוח לשיפור ולתיקון. נבואה אשר מגשימה את עצמה מניחה קשר בהיר וחד בין קוגניציה (כאמור, אמונה, מחשבות ותפיסות) לבין התנהגות. ההבנה הזו היא רבת משמעות בחלק שיש לנו בזיהוי אותם רכיבים במחשבה ובהתנהגות, אשר פוגעים בנו ומשבשים את שגרת חייהם. ההבנה הכה חשובה הזו, היא הבסיס לכל הליך טיפולי מוצלח.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

עובדים על המחשבות שלנו- מאתרים את המחשבות השליליות והופכים את התמונה

אייל לא לבד בהתמודדות עם מחשבות שליליות ומשתקות. במהלך עבודתי, כמטפל וכפסיכותרפיסט , פגשתי אנשים רבים אשר נמצאים במלחמה מתמדת כנגד עצמם אשר סובלים מדיכאון רגשי, הם לעולם לא מוצלחים מספיק, מעניינים דיים או פשוט שווים מספיק. פעמים רבות, מדובר באנשים מוצלחים בכל אמת מידה ואפילו הם מכירים בכך, לעיתים. עדיין, יש בכוחן של המחשבות השליליות להרוס ולחבל בכל חלקה טובה ולפגוע ביכולת הכי בסיסית שלנו לחיות היטב ולממש את הפוטנציאל הגלום בנו אך לא בהכרח כדורים נגד דיכאון הוא הפתרון עבורם.

מטפלת בקליניקה שלה

ההבנה כי מחשבה יוצרת מציאות, היא אחת התובנות החשובות בעולם הטיפולי ובסיס לגישת הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. על פי גישה זו, דפוסי מחשבה שליליים מבנים התנהגויות שליליות. אלה מזינים את אלה ומכאן…הבנתם את התמונה.
אחד הכלים החשובים המשמשים אותי בטיפול הוא איתור ועבודה על אותן מחשבות שליליות המשבשות את חיינו. המטרה היא לגרום לאדם לזהות אותן, להעלותן למודעות ובכך לבחון אותן באופן רציונאלי, להטיל בהן ספק ולקרוא עליהן תיגר.

במהלך הטיפול ובעבודה על אותן מחשבות, אנחנו מגלים יחד כי המחשבות, המשפטים וההנחות שגויים מיסודם. זוכרים את אייל? שאלתי אותו , "הבא לי ראיות להיותך לא מוצלח, שכנע אותי באמיתות דבריך!" אייל ואנוכי בחנו את הדברים יחד: הוא עוסק במקצוע מבוקש, יש לו בת זוג נהדרת וחוג חברים לא מבוטל. האם הוא באמת לא מוצלח? בוודאי שלא, ההפך הוא הנכון. אייל הבין כי אותן הנחות הכתיבו עבורו דפוסי התנהגות שליליים ובכך מימשו את אותה נבואה(חסרת שחר) שגזר על עצמו. בטיפול המשותף, יצרנו מחשבות חיוביות ובונות, באמצעותן יוכל אייל לבנות דפוסי התנהגות מיטביים, אשר יאפשרו לו את איכות החיים לה הוא ראוי.

למה השיטה שלנו
יעילה כל כך?

כי פותרים את הבעיה מהשורש

בלי פלסטרים או קיצורי דרך. אנחנו מבקשים למצוא פתרון מלא, כדי שמצבי החרדה והדיכאון לא יחזרו שוב בעתיד. זו הסיבה שאנחנו מקפידים לחקור לעומק ולאבחן את שורש הבעיה, במטרה לתת מענה הוליסטי ולפתור את העניין עד תומו.

כי מקבלים כלים יישומיים

המטרה שלנו היא להעניק למטופלים שלנו כלים מעשיים ופשוטים לשיפור איכות החיים שלהם. אנחנו נותנים מענה קונקרטי למטופל, כך שבתוך מספר טיפולים כבר יהיה ניתן להרגיש בהבדל משמעותי.

כי אכפת לנו – גם מחוץ לקליניקה

אנחנו יודעים שהתהליך לא נעצר כשהפגישה נגמרת וחשוב לנו להיות שם עבור המטופלים שלנו לכל אורך הדרך. הצוות שלנו זמין ומלווה את המטופלים באופן אישי גם מעבר למה שקורה בחדר הטיפולים.

כי מרגישים שינוי ורואים תוצאות

וזה קורה מוקדם משחשבתם: מטופל שמחויב לתהליך יוכל להבחין בהבדל כבר בשלב מוקדם יחסית של הטיפול. כשהתוצאה ניכרת בשטח – עולים גם הסיכויים להתמיד ולהצליח ליצור שינוי מהותי וקבוע באיכות החיים.

כי יש לזה סוף

אין כאן ניסוי, טעייה ותהייה או התחייבות שלא יודעים איך ומתי היא תיגמר - זהו תהליך טיפולי ממוקד וקצר מועד. התהליך מותאם אישית לכל מטופל ומבוסס על אבחון מדויק של הבעיה וכיצד היא מתבטאת בחיי היומיום.

ומה אתכם? האם אתם חשים כי המחשבות השליליות מנהלות אתכם ופוגעות בכם? אני מזמין גם אתכם, לתאם איתי וליצור איתי קשר על מנת ליצור שינוי, בעזרת מעט תמיכה והכוונה וגילוי של איך מטפלים בחרדות בצורה נכונה כי טיפול בחרדות נכון לא בהכרח יצרוך כדורים ותרופות. טיפול נכון במחשבות שליליות ימנע ממכם לצרוך כדורים נגד דיכאון ואף את הדיכאון עצמו והחרדות לאורך זמן ארוך ואף לתמיד, יחד נוכל ליצור מציאות בונה ופרודוקטיבית.

מאמרים נוספים שעלולים לעניין אתכם

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי