צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול בהפרעות כפייתיות

הפרעה כפייתית קומפולסיבית מוגדרת כהפרעה נפשית, אשר בה מופיעים תסמינים של אובססיות או קומפולסיות, כאשר תסמינים אלה, מעוררים מצוקה נפשית קשה. שכיחות ההפרעה בקרב האוכלוסייה הבוגרת בעולם היא 2%-3%, כאשר הגברים לוקים בהפרעה נפשית זו יותר מאשר הנשים. חלק מהסימפטומים הם טיקים שמתבטאים במצמוץ בלתי נשלט בעיניים או בשפתיים. ישנם משברים בהפרעה נפשית זו, אשר הסובל מהפרעה זו, עשוי לחשוב מחשבות אובדניות אשר במקרים קיצוניים יגרמו להתאבדות. יש לפנות אל טיפול בהפרעות כפייתיות באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי או בשפה המקצועית של שיטה זו CBT. עוד בנושא דיכאון מהחיים.

המחשבות הטורדניות של מי שסובל מהפרעות כפייתיות, מפריעים לשגרת חייו, כשאר המחשבות גוזלות ממנו כשעה ביום. למרות שקיימות תרופות פסיכיאטריות לחרדות והפרעות, כאשר הוא בהחמרה, מטפלים רבים כמו אורי פוקס, סבורים כי שיטה ממוקדת של טיפול בהפרעות כפייתיות  קוגניטיבי התנהגותי, עשוי לשפר את מצבו של המטופל. מדובר על שיטה אשר מלמדת את המטופל לשנות את המחשבות הטורדניות למחשבות חיוביות ולא לשים לב לכפייתיות שבהן.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

אנשים הסובלים מהפרעות טורדניות כפייתיות סובלים גם מחרדות

אחד מהסימפטומים הידועים של הפרעה טורדנית כפייתית הינו רמת החרדות  שחווים הסובלים מהפרעה ספציפית זו. אנשים הסובלים מ-OCD, חשים מאוימים. אורי פוקס, כמי שמטפל בתופעה זו בקרב מטופליו מספר, כי הוא מבקש ממטופליו הסובלים מ-OCD, להכין רשימה של מצבים אשר מעוררים פחדם כפייתיים. טיפול בהפרעות כפייתיות בשיטת CBT, מתחיל בחשיפה הדרגתית או באמצעות דמיון מודרך למצבים אשר גורמים לחרדות. קצב ההתקדמות בטיפול זה, תלוי ביכולתו של המטופל לסבול חרדה ולהתנגד להתנהגות הכפייתית אשר שולטת בו.

טיפול בהפרעות כפייתיות והשמנה

עוד מספר אורי פוקס, כי מטרתו של טיפול בהפרעות כפייתיות, הינו לאפשר למטופל לחוות את המצבים שמעוררים אצלו את האובססיה מבלי לעסוק עם קומפולסיה במשך הטיפול שהוא ממוקד, המטופל יוכל ליישם את הטכניקות והכלים אשר למד בטיפול וכן יוכל להשתמש בכלים יעילים אלה בסיטואציות שונות שלבטח ייתקל בהן. כאשר יתחיל שלב החשיפה בטיפול, המטופל יתבקש  תת תשומת לב למחשבות והרגשות אשר מעוררות את אמונותיו אשר מתקשרות לביצוע הקומפולסיות.

בית מלוכלך, אי סדר

הבעיה של המטופל הסובל מהפרעה כפייתית טמונה באופן חשיבתו

בהמשך טיפול בהפרעות כפייתיות, המטופל יבין, כי הבעיה אינה טמונה רק במחשבותיו, כי אם מה הוא עושה עם מחשבות אלה, כיצד הוא מגיב אליהן וכיצד ניתן יהיה להתמודד מולן. לאחר טיפול זה, קיים שיפור משמעותי והסטטיסטיקה מראה על הצלחה בקרב 55%-85% שזה בהחלט הישג מרשים. "טקסים" למיניהם, אשר חוזרים על עצמם כמו: שטיפת ידיים כל תקופה קצרה במשך היום, אגרנות כפייתית, ניקיון מוגזם של הבית ועוד, אשר אותם נהג לבצע מטופל אשר טופל בשיטת טיפול קוגניטיבית התנהגותית, כל אלה ייעלמו ולאט,לאט הוא יחזור לשגרה וינהל אורח חיים תקין ובריא יותר, ללא חרדות או מחשבות טורדניות.

על מנת לעבור טיפול נכון בהפרעות טורדניות כפייתיות, יש להגיע למטפל מומחה בהפרעת OCD, כאשר יש עליו המלצות והצלחות מוכחות. כזה הוא אורי פוקס, אשר מטפל שנים במטופלים הסובלים מהפרעה כפייתית טורדנית. אורי עוסק שנים רבות בתחום והוא מנהל שתי מרפאות פרטיות בהרצליה ובנתניה, כאשר טיפל בהצלחה רבה באנשים שסבלו מ-OCD, דיכאונות, חרדות ועוד.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:
0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי