צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול בלחץ נפשי

תופעות כמו לחץ נפשי, מכונה "עקה" או דחק וקשה להגדירן, היות ומדובר בתחושה סובייקטיבית, אשר קשורה לסימפטומים שונים ורבים, אשר משתנים בין אדם לאדם. תחושות של לחץ נפשי או מצוקה, עשויים להשפיע על רווחתם הפיזית של מי שסובל מלחצים אלה. על פי ניסיון ומחקר של מטפלים רבים, הוכח, כי הלחץ הנפשי, קשור גם לגורמים פנימיים וגם לגורמים חיצוניים. לדוגמא: הגורמים החיצוניים, עשויים להיות הסביבה הפיזית אם מקום העבודה, מערכת היחסים הזוגית או הבית בכלל, הקשיים, הציפיות, האתגרים וכל מה שאדם מתמודד עימם ביום-יום. מי שסובל מתחושות אלה, עד לתופעות שמקשות עליו להתנהל באורח חיים תקין, מומלץ כי יפנה אל טיפול בלחצים נפשיים.

הגורמים הפנימיים ללחצים הנפשיים, קובעים את יכולתו של מי שסובל מלחצים נפשיים, להתמודד או להגיב עם הגורמים החיצוניים אשר מלחיצים אותו. יחד עם זאת, לחצים יכולים להיות יעילים במקרים כמו למשל, אם מדובר בתחרויות, היות ולחץ עולה את רמת המוטיבציה והיצירתיות. דבר זה, עשוי להיות טוב ונכון, עד לנקודה מסוימת, כאשר הדברים מתחילים להתדרדר מהר יותר ונקודה זו, שונה למעשה מכל אחד מאתנו.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

התסמינים וההשלכות של לחצים נפשיים

התסמינים וההשלכות של תופעות כגון לחצים נפשיים וסטרס, עשויים להתבטא באופנים שונים כגון: נטייה לכאבי בטן, בעיות של עייפות, מיגרנות תכופות, לחץ  בחזה עד לתופעה של קושי לנשום, חוסר סבלנות, סיוטים בלילה וקושי בשינה אכילה לעיתים תכופות יותר ועוד. על מנת לא לדרדר את המצב הנפשי והפיזי של הסובלים מלחצים וסטרס, יש לפנות מיד אל טיפול בלחצים, אשר יוכל לסייע ולתת כלים להתמודדות בחי היום, יום ומניעה של מצבים אלה. הטיפול המומלץ ביותר, הינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי, שהוא יחסית טיפול קצר ויעיל. יש לדעת כי התרפיסט העוסק בטיפול זה, צריך לתת תחושה של אמון ונוחות מצד המטופל, מה שיגרום להמשך טיפול יעיל יותר.

במצב של "סטרס" (בעגה הפסיכולוגית), אלו הם אחד מהמצבים שהגוף יגיב באופן אוטומטי על מנת לברוח מהאיום בשל התחושה של הסכנה המתקרבת. בשני המצבים הללו, התגובה תתבטא בעליית לחץ הדם, קצב הלב, נשימה מואצת, חידוד חושים, אישונים מורחבים והתפרצות של אדרנלין. גם עלייה של מתח בשרירים תורגש במקרים של סטרס. במקביל, גם במוח, מתרחשת פעילות אשר תומכת בתגובה האוטומטית של הגוף, כאשר ישנו שינוי בהפרשות ההורמונים ושאר חומרים כימיים הקיימים במוחנו. אדרנלין וקורטיזון, הינם שני הורמונים, אשר תומכים ומעודדים בפעילות הלב והשרירים בגוף. חומרים אלה במוחנו, מפחיתים את תחושת הרגישות והכאב כך שגופנו יגיב באופן מהיר אבל זה גובה מאתנו מחיר מסוים. עוד בנושא לחץ כרוני וסטרס.

סטרס, לחץ, כיתוב באדום

אז מה עושים על מנת שנוכל להפחית את הלחץ הנפשי או הסטרס מחיינו?

יש לדעת, כי מצב של סטרס כרוני, עשוי להיגרם למי שמתעלם מהסטרס שהתחיל וממשיך לעבור לסדר היום, מבלי שיתעניין לגבי טיפול בלחצים. אדם שחש כבר כמה חודשים בלחצים נפשיים וסטרס, כאשר אינו פונה לטיפול ומתעלם, יפגע בנפשו ובגופו כאחד. קיימות כמה שיטות אפקטיביות לטיפול נגד לחצים נפשיים ומתח כמו למשל טיפול בשיטת CBT, אשר הוכחה כיעילה ביותר. המישור הקוגניטיבי הינו בעל חשיבות רבה ואפילו מכרעת. מדובר על שיטה אשר בה אנו ננהל את הלחצים במקום שהלחצים הנפשיים או הסטרס, ינהלו אותנו. מדובר בטיפול אשר מתמקד בשני מישורים – המישור הקוגניטיבי והכוונה למחשבתי והמישור השני הוא – המישור ההתנהגותי.

שינוי דפוסי המחשבה כמו: "אם לא נצליח לעמוד במטלה הזו או הזו, אנו לא שווים כלום". יש לאבחן את המחשבות המלחיצות, כאשר הן אלה, שגורמות למתחים נפשיים ותחלואים גופניים. אחת הטקטיקות הינה: אם נורד קמת בקצב זה לא יהיה סוף העולם.. זוהי דוגמא קלאסית, לשינוי מחשבתי אשר יקל על לחצי היום-יום. בדרך זו, ניתן לחוש שליטה על החיים ולתרגל במקביל נשימות מבוקרות והרפיה, כאשר אתם חשים מתח או לחץ.

שקיעה, שחרור, בקשה

ללמוד טקטיקות שיפחיתו את המתחים וישנו את חייכם מן הקצה אל הקצה

יש ללמוד טקטיקות נכונות, על מנת לשלוט נכון על חייכם ולמנוע ממצבים של לחץ נפשי, סטרס אשר יגרמו לכם בסופו של דבר לכאבים בגוף. אחד מהמטפלים המוכרים בתחום שהוא בעל וותק של שנים והצלחות רבות בנושא טיפול בלחצים הוא אורי פוקס אשר היה כבר בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית ובעקבות טיפול שהוא חווה, אשר שינה את חייו, החליט ללמוד את התחום של טיפול CBT.  אורי היום מנהל שתי מרפאות פרטיות, כאשר האחת היא בהרצליה והשנייה בנתניה. אורי מתמחה בטיפול בדיכאונות, לחצים נפשיים, חרדות ועוד. המרפאות של אורי פוקס, מהוות בית חם ואוזן קשבת למטופלים אשר חשים כי איכות חייהם עלתה והם מתפקדים נכון, כשאר הטיפול השפיע עליהם לטובה.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

מעבר אל עמוד הבית.

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי