צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול בחרדת טיסה

כאשר אנו מתכוננים לטוס לנופש בחו"ל, לא אחת עוברת בראשנו המחשבה אם חלילה תתרחש תאונת מטוס? מה יקרה? יש כאלה שאינם מתעמקים בכך, אך יש כאלה הסובלים מחרדת טיסה. המחשבות של אלה הפוחדים מטיסות יכולות להיות כבות כגון פחד מחבלה במטוס, פחד משהייה במקומות סגורים ועוד. תופעה זו היא נפוצה ובהחלט קיים טיפול בחרדת טיסה, שעשוי להועיל ולהעלות את איכות החיים של הסובלים ממנה. למעשה הפחד נובע מחוסר שליטה מדובר על תופעה ספציפית הקשורה אל קבוצת הפרעות החרדה.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

ישנן סימפטומים ידועים למי שסובל מחרדת טיסה כמו למשל:

  • מחשבות שליליות והרסניות לפני ובזמן טיסה.
  • הימנעות מעלייה למטוס.
  • תחושות פיזיות אשר מלוות את הסובלים מחרדת טיסה כמו, אי נוחות, דופק לב מואץ, בחילות, סחרחורות, הזעת יתר והתקף חרדה.
טיפול בחרדת טיסות ומטוסים

כמה טיפים יעילים למי שסובל מחרדת טיסה

ישנם כמה טיפים יעילים למי שסובל מחרדת טיסה וניתן ליישם אותם. לדוגמא: יש להסיח את הדעת באמצעות קריאת עיתון, ספר או פתירת תשבצים, שיחה עם נוסע\ת צפייה בסרט במטוס. יש לזכור, כי חרדה זו חולפת והיא לא תהיה מסוכנת, כל עוד לא יצאתם מכלל שליטה. יש לבצע מן סוג של שכנוע עצמי ולומר לעצמכם, כי רוב הטיסות מסתיימות בשלום. במידה ואינכם מרבים לטוס, תוכלו ליטול תרופת הרגעה עם עלייתכם למטוס, מה שיסייע לשעות הטיסה עצמן עד להגעתכם ליעד.

ישנם אנשים שאינם טסים הרבה והם מתמודדים איכשהו עם חרדת טיסה אבל אלה המרבים לטוס בשל עסקים או לצרכי עבדוה, חייבים להגיע לקליניקה העוסקת עם טיפול בחרדת טיסה על מנת להתגבר על הפחדים.

טיסה, טרמינל

מי נוטה לסבול מחרדת טיסה?

אפשר בעצם לחלק חרדת טיסה, ל-3 רמות כמו: חרדה מפני התרסקות המטוס, פחד מפיגוע חבלני במטוס, תופעה של פאניקה כתוצאה משהייה במקום סגור והחשש שלא תהיה דרך מילוט. תחושות אלה של חרדה, תתגברנה בשל התלות בצוות של המטוס, שינוי במזג האוויר בזמן הטיסה, מערך התרגול שהמטרה של תרגיל זה, הינה להטמיע את הכלים השונים וליצור הסתגלות מלאה לנוסעים. אנשים הסובלים מחרדת טיסה הם לרוב אלה, אשר חוו אירועי טיסה טראומתיים כמו כיסי אוויר, סערות, אירועי טרור, פחד גבהים או פחד ממקומות סגורים.

כאשר מגיעים אל טיפול בחרדת טיסה, המטפל ישאל את השאלות הנכונות, על מנת להבין מהיכן נובעת חרדה זו וכך ידע, איזה סוג ל טיפול להתאים למטופל\ת. הטיפול היעיל ביותר למי שסובל מחרדת טיסה, הינו טיפול ב- CBT שהוא טיפול התנהגותי קוגניטיבי, או טיפול דינאמי קצר מועד.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

כמה אנשים בעולם פוחדים מטיסות?

לפי מחקרים שונים שנעשו בעולם, למעלה מ-25% פוחדים מטיסות. ישנם עוד אחוזים נכבדים אשר נמנעים מלעלות על טיסה. יש כאלה, אשר ברגע האחרון הם פשוט יורדים מהמטוס. החרדה מטיסות גוברת, כאשר המטוס מלא בנוסעים. למרות דיבורים ושכנועים שינסו להסביר לטסים הסובלים מחרדת טיסה, הם תמיד יחששו לגרוע ביותר. אנשים הסובלים מחרדת טיסה, יתחילו לחשוש עוד לפני עלייתם למטוס כבר בסידורי הטיסה בשדה התעופה עצמו. הבעיה היא שרבים אינם מודים כי הם חייבים לגשת אל טיפול בחרדת טיסה. הבעיה השנייה היא, שאם מקרה זה לא יטופל, החרדה רק תחמיר. בדקו האם אתם זקוקים לטיפול מקצועי.

שדה תעופה, טרמינל, טיסה, לוח טיסות

מטרת הטיפול בחרדת טיסה

המטרה של טיפול בחרדת טיסה, הינה ללמד את המטופל כיצד ניתן להתמודד נכון עם החרדה בשעת הטיסה ולפתח דפוסי חשיבה בריאים יותר, תוך היחשפות לתחושות הקיימות מבלי להגביר את תחושת החרדה. במשך השנים, פותחו שיטות טיפול פסיכולוגיות, אשר מסייעות בהתמודדות עם חרדת טיסה. מרביתן של שיטות אלה מבוססות על עקרונות קוגניטיביים התנהגותיים, אשר מכוונים לזיהוי ונטרול תפיסות והתנהגויות אשר גורמות למצב של התקפי חרדה בטיסה. השיטות של טיפול זה, מקנות טכניקות שונות של הרגעה עצמית ושליטה בחרדה.

בזמן טיפול בחרדת טיסה המטפל והמטופל, מזהים את האמונות וההתנהגות הבלתי יעילה ומתייחסים לאופן ולסיבה שבה היא נוצרה. ניתן לראות כי בחלק מטיפול זה, קיימת שיטה של דמיון מודרך. בשלב מאוחר יותר של הטיפול, המטופל יתרגל לחשיפה ההדרגתית ולסיטואציות הטיסה באמצעות צפייה בסרטים, קרבה למטוסים, סימולציות ומתקנים שונים שבהם יוכל לעמוד מול החרדה ולתרגל שיטות שונות שלמד בזמן הטיפול.

ראש, מוח, שינוי תפישות, טיפול בחרדת טיסה

מה יודגש בטיפול בחרדת טיסה?

המטפל יסביר למטופל, כי חרדת טיסה הינה תופעה נפוצה וכן, טיפול בחרדת טיסה, יכלול הסברים על המטוסים עצמם, כיצד הם פועלים ואילו אמצעי בטיחות קיימים למניעת תאונות מטוס. דרכי ההתמודדות עם חרדת טיסה, יכללו טכניקות נשימה והרגעה, אלמנטים נוספים שיסייעו לגבור על הפחד, קבלת תמיכה מאנשים אחרים ועוד. את הטיפול יש לעבור בקליניקת מומחים בתופעות של חרדות שונות, כאשר הטיפול הינו בשיטת CBT. אחד מהמומחים בטיפול בשיטה זו הינו אורי פוקס , אשר עוסק שנים רבות ונחשב למומחה בתחום טיפול בכל סוגי החרדות. אורי הינו בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית ועבר הסבה, כאשר הוא עצמו סבל מחרדות ונוכח לדעת, כמה שיטת טיפול ב-CBT עזרה לו ואיכות חייו השתנתה לטובה.

אורי, רואה עצמו כשליח והוא מסייע היום למטופלים רבים בהצלחה, כאשר הוא מעניק כתף תומכת וטיפול בקליניקה שבבעלותו, שמשמשת בית חם לרבים מן המטופלים. זהו טיפול קצר מועד וממוקד, אשר מסייע באמצעות כלים חיוניים שיש ליישם גם מחוץ לקליניקה. טיפול זה מסייע בחרדות ודיכאונות וזוכה להצלחה רבה. המטרה היא להתמודד לבד ולאורך זמן רב בחרדות ללא צורך בטיפול תרופתי.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

מאמרים נוספים מעניינים באתר

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי