צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול טבעי ב OCD

כמה זמן מהיום שלכם מוקדש לטקסים כאלה או אחרים? האם אתם מוצאים את עצמכם שוטפים ידיים שוב ושוב, מנקים את הרצפה והמטבח ללא הפסקה? אולי אתם פשוט חייבים לבדוק האם נעלתם את הדלת כמה וכמה פעמים, למרות שאתם יודעים כמעט בוודאות שהתשובה היא כן? מאות אלפים במדינה סובלים מ-OCD אשר זקוקים לביצוע טיפול טבעי ב OCD (הפרעה אובססיבית-קומפלסיבית) והרבה מהם סובלים מהבושה לא פחות מההפרעה עצמה.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

רבים פונים לטיפול תרופתי כמענה, אך האם קיים טיפול טבעי ב OCD

שגרה וטקסים הם חלק ממרקם החיים של כולנו, הם נועדו לייצר עבורנו מסגרת בריאה ופרודוקטיבית, סדר בשגרת יומנו והתנהלות עקבית לאורך זמן המסייעת לנו להפחית מתחים. אך מה קורה כאשר הטקסים משתלטים עלינו, הופכים לחלק בלתי נפרד מחיינו, נהיים מקור למתח וחרדה ואנחנו פשוט לא מסוגלים להפסיק?

תרשים לביצוע טיפול טבעי בOCD

אם לא אעשה זאת, בוודאות יקרה משהו רע

OCD או בעברית, הפרעה טורדנית כפייתית, הינה מחלה המאופיינת במחשבות טורדניות חוזרות ובלתי נשלטות, אשר מביאות לחרדה. כאשר החרדה מתעצמת, אנשים הסובלים מההפרעה מנסים להתגבר על אותן מחשבות באמצעות התנהגות קומפולסיבית, הבאה לביטוי ביצירת טקסים ופעולות חוזרות, בהתאם לריטואל של כללים הנקבע על ידם. הטקסים הללו יכולים להיות רחיצת ידיים במשך שעות, בדיקה חוזרת של נעילת דלת, סידור ספרים בארון ועוד.

מיטל שיתפה אותי בכללים הקפדניים שמלווים אותה ואת ילדיה:
"בחורף האחרון חווינו וירוס בטן לא נעים במיוחד. כולנו חטפנו אותו קשה : חום גבוה, צמרמורות ועוד. שלושת ילדיי היו מרותקים למיטה. אני חייבת לציין כי מאז ומתמיד הייתי קצת "פולניה", ו"חרדתית", אך הווירוס הזה רק הקצין את המצב. שבועיים של ניקיון אובססיבי, ללא הפסקה. כאשר הבראנו כולנו, נשארה האובססיה.
חייבים לשטוף ידיים ללא הפסקה, לשטוף רצפה ולנקות את השירותים, כמובן. פשוט הרגשתי שאם לא נעשה את זה, יקרה משהו רע. החרדה ליוותה אותי באופן מוחשי ותמידי מהבוקר עד הערב, כך שטוויתי סט של כללים שתליתי על המקרר וכל בני הבית מחויבים בו. ומי שסטה מהכללים, נענש. כבר שנה שהבית פועל תחת לחץ ואיומים. כאדם אינטליגנטי, ברור לי שאין לזה באמת הצדקה, או צורך, בטח שלא בקיצוניות כזו. אבל אני פשוט לא מסוגלת להפסיק"

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

תורשה או סביבה

מחקרים רבים חיפשו את הגורמים להפרעה ואין עדיין תשובה חד משמעית, אלו הממצאים שנאספו:
גורמים תורשתיים –מחקרים שבוצעו בתחום, הראו כי ילדים להורים הסובלים
מ OCD בעלי הסתברות גבוהה יותר ללקות במחלה.
גורמים סביבתיים – כדוגמת סטרסורים, גורמי מתח, כגון פיטורין, בעיות בזוגיות וכד'. גורמים אלו עשויים לגרום להתפרצות ההפרעה בקרב אנשים שיש להם נטייה תורשתית או לחילופין, להגביר תסמינים לאלו שכבר סובלים מהמחלה
גורמים ביולוגיים – נמצא קשר בין רמות נמוכות של סרוטונין להופעת הסימפטומים

האם סבל ובושה חייבים להיות חלק מהחיים

תמונה עם כיתובocd

אל תטעו, אולי זה לא נשמע כל כך נורא, אך הפרעה טורדנית כפייתית שייכת לקבוצת הפרעות החרדה הגורמות לסובלים מהם לעיסוק בלתי פוסק, לסבל נפשי ומצוקה רגשית אשר פוגעת בכל תחומי החיים. לרוב, האובססיות הנפוצות נעות סביב נושאי היגיינה ומחלות או פחד מפני זיהום מחיידקים אשר מובילים לטקסי ניקיון אובססיביים, תפילות וחזרה על מילים או צבירת חפצים.

אחת הבעיות הקשות של אנשים אשר סובלים מ – OCD וזקוקים לביצוע טיפול טבעי ב OCD היא תחושת האשמה, הבושה ואפילו הגועל שהם חווים. רבים מהם מבינים כי מדובר במחשבות ומעשים שאינם רציונליים והם חשים קושי רב להסביר את ההתנהגות שלהם לסביבה. כי איך באמת אפשר להסביר רחיצת ידיים אובססיבית, טקסים של חזרתיות או טקסים אחרים? זר לא יבין.
כתוצאה מכך, הם אומללים לא רק מהתופעות הקשות של הOCD, אלא אף מהצורך להסתיר את הבעיה על מנת שלא להצטייר כ"משוגעים". והתוצאה? ממש כפי שחשבתם, סבל, אשמה והיעדר טיפול.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

תרופות או טיפול טבעי ב OCD

כאשר אנו מעוניינים לבצע טיפול טבעי ב OCD אין שום בעיה עם תרופות, השאלה האמתית היא מה הצורך ומה הבעיה שהן באות לתת לה מענה. אנחנו לוקחים אקמול כאשר כואב לנו הראש, אך מה לוקחים כנגד הפרעה המשבשת לנו את שגרת חיינו ומקורה עמוק יותר? התרופות אשר מוצעות היום נותנת מענה לא מספק. חלקן משמשות לאספקט של הרגעה וחלקן תרופות נוגדות דיכאון וחרדה. מעבר לתופעות הלוואי הקיימות בלקיחת תרופות, חשוב להבין כי אנו מפתחים תלות באמצעים חיצוניים אשר אינם נותנים מענה יסודי לבעיה עמוקה וכואבת.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול טבעי ב OCD

נעים להכיר, שמי אורי פוקס ואני כאן על מנת לספר לכם כי קיימת גם דרך אחרת.
אין מקום לבושה או לאשמה שאתם אולי חשים.
בשנים האחרונות עם ההבנה כי טיפול תרופתי אינו נותן מענה מספק לסובלים מ OCD, חלה פריצת דרך בהתמודדות עם ההפרעה , הודות לטיפול ייחודי בשיטת CBT .שלא כמו שיטות טיפול אחרות , אשר מתמקדות בדיון בבעיות המטופל, טיפול CBT הינו טיפול פרו-אקטיבי בו המטופל שותף מלא להצלחת הטיפול. במסגרת הטיפול אנו דנים בזיהוי המחשבות הטורדניות והסימפטומים ובתכנון דרכים מעשיות להתמודדות יעילה עם הבעיה.

למה השיטה שלנו
יעילה כל כך?

כי פותרים את הבעיה מהשורש

בלי פלסטרים או קיצורי דרך. אנחנו מבקשים למצוא פתרון מלא, כדי שמצבי החרדה והדיכאון לא יחזרו שוב בעתיד. זו הסיבה שאנחנו מקפידים לחקור לעומק ולאבחן את שורש הבעיה, במטרה לתת מענה הוליסטי ולפתור את העניין עד תומו.

כי מקבלים כלים יישומיים

המטרה שלנו היא להעניק למטופלים שלנו כלים מעשיים ופשוטים לשיפור איכות החיים שלהם. אנחנו נותנים מענה קונקרטי למטופל, כך שבתוך מספר טיפולים כבר יהיה ניתן להרגיש בהבדל משמעותי.

כי אכפת לנו – גם מחוץ לקליניקה

אנחנו יודעים שהתהליך לא נעצר כשהפגישה נגמרת וחשוב לנו להיות שם עבור המטופלים שלנו לכל אורך הדרך. הצוות שלנו זמין ומלווה את המטופלים באופן אישי גם מעבר למה שקורה בחדר הטיפולים.

כי מרגישים שינוי ורואים תוצאות

וזה קורה מוקדם משחשבתם: מטופל שמחויב לתהליך יוכל להבחין בהבדל כבר בשלב מוקדם יחסית של הטיפול. כשהתוצאה ניכרת בשטח – עולים גם הסיכויים להתמיד ולהצליח ליצור שינוי מהותי וקבוע באיכות החיים.

כי יש לזה סוף

אין כאן ניסוי, טעייה ותהייה או התחייבות שלא יודעים איך ומתי היא תיגמר - זהו תהליך טיפולי ממוקד וקצר מועד. התהליך מותאם אישית לכל מטופל ומבוסס על אבחון מדויק של הבעיה וכיצד היא מתבטאת בחיי היומיום.

הדרך שלנו להצלחה

כיצד אנו עושים זאת? באמצעות זיהוי של מחשבות, מצבים או מקומות אשר "מקפיצים" אתכם ומעוררים את החרדה, אותם אירועים אשר גורמים לחרדה ועשויים להוביל להתפרצות של מחשבות אובססיביות וטקסים, ומה הלאה? שוחחנו, זיהינו וכעת נלמד כיצד להתמודד עם ההפרעה ולצמצמה ,לאט לאט, בליווי צמוד שלי.
אני מאמין בכל ליבי בטיפול ה CBT ככלי טיפולי רב עוצמה ויעיל עד מאוד. זהו טיפול קצר מועד, אקטיבי ומכוון מטרה שיעילותו הרבה הוכחה הן במחקרים והן עבור רבים ממטופליי.
אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ לא מחייבת, לאוזן קשבת, לשיתוף של הקושי- אני כאן עבורכם.

עוד מאמרים שחשבנו שיענינו אתכם

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי