צלצלו עכשיו 077-8050570

דיכאון ללא סיבה

דיכאון, הינה הפרעה פסיכולוגית והיא הנפוצה ביותר בימינו. התפוצה של מצב זה, רק גדלה וכיום, כמעט כל אחד חש בתופעה של דיכאון ללא סיבה, כמו תחושה של DOWN, חוסר שמחת חיים, דכדוך, ייאוש, כאשר אלה, הן למעשה התופעות השכיחות ביותר של סימפטום זה. גם סיבות כגון אובדן או כאב, יכולים לגרום לדיכאון להתפרץ. ניתן לומר, כי קיימים שני מצבים של דיכאון – דיכאון חד קוטבי, כאשר האדם סובל מסימפטומים של דיכאון בלבד מבלי לסבול בתנודות פתאומיות של מצב הרוח כמו עליצות יתר ושקיעה לתהום ודכדוך. הדיכאון מהסוג השני הינו דיכאון דו קוטבי והכוונה היא למאניה דפרסיה. 

הבעיה היא שכאשר התופעה היא של דיכאון ללא סיבה, שרוב מי שסובל ממנו אינו יודע במה מדובר. בגלל שכולנו חיים במציאות מאוד מורכבת, אנו חשופים לגורמים מטרידים ומלחיצים, החל מהמצב הכלכלי, המצב בעבודה, בעיות במעגל המשפחתי, החברתי ועוד. כל הדברים שהזכרתי לעיל, אינם מוסיפים למצב זה. הנוכחות של תחושת עצב או עצבנות הם מנת חלקם של הסובלים מדיכאון, אך למשל אנשים שחוו מקרים קשים כמו אובדן אדם קרוב, פיטורין, גירושין וכדומה, דיכאון עמוק, עשוי להוות תופעה נורמלית, אשר תחלוף עם הזמן של ההסתגלות לכאב, לאובדן ולהתמודדות מול המצב הנתון. כאשר הדיכאון הופך להיות קבוע או במילים אחרות כרוני, יש לפנות מיד לטיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

ממה נגרם דיכאון ללא סיבה?

העניין הוא, שיש להפריד בין מצב כמו דיכאון ללא סיבה, לבין סימפטומים של דיכאון לאחר אירוע חריג וקשה בחיים. קיימת גם בעיה של משבר הסתגלות ולרוב מצבים אלה חולפים, אבל ישנם מקרים אחרים, כאשר הסימפטומים של דיכאון אינם חולפים ואף מעמיקים ומחמירים. אנשים שהסימפטומים ימשיכו אצלם, יופיעו בתדירות גבוהה יותר. לעיתים דיכאון זה מתפרץ, בשל שילוב של כמה גורמים מהותיים, כגון: גנטיקה, נוירולוגיה, הורמונים כאשר לסיבות אלה, מצטרפים גם אירועים קשים בחיים, מה שיעלה את הסיכון לחלות בדיכאון.

למעשה, התשתית הביולוגית של דיכאון ללא סיבה, אינה מספיק ברורה. על פי מחקרים שונים שנעשו בעולם, הוכח כי קיים קשר הדוק, בין חיסרון במוליכים עצביים מסוג: נוראדרנלין, סרוטונין ודופאמין. חומרים אלה הם הפעילות ש תרופות נוגדות דיכאון. למשל אנשי הסובלים מהפרעות קשב וריכוז או הפרעת אישיות גבולית, הפרעה טורדנית כפייתית (OCD), יסבלו מדיכאון באופן שכיח יותר.

חרדה, עצבות, ייאוש, בכי

טיפול יעיל בתופעות כמו דיכאון ללא סיבה

על מנת לטפל נכון למי שסובל מדיכאון ללא סיבה, יש לטפל בשיטת הטיפול הקוגניטיבית התנהגותית ע"י פסיכותרפיסט מוסמך או פסיכולוג העוסק שנים בשיטה זו. רבים מדפוסי החשיבה של מי שסובל מדיכאון בלי סיבה, הם מעוותים, הם רואים את המציאות באור שונה וקודר. שיטת הטיפול הינה קצרת מועד ויעילה.
אחד מהמטפלים המומחים בתחום, הינו אורי פוקס, אשר עזב את הקריירה שלו בעבודה סוציאלית, לאחר שלמד לתואר ראשון ושני, והחליט לבצע הסבת מקצוע, משום שהוא עצמו חווה טיפול בשיטת CBT (התנהגותי קוגניטיבי) והחליט שהוא יסייע לרבים הסובלים מדיכאונות וחרדות. אורי פתח שתי קליניקות בהרצליה ובנתניה ומצליח לטפל במקרים מורכבים של דיכאונות וחרדות על כל סוגיהן, כאשר הקליניקות מהוות בית חם ואוזן קשבת למטופלים שכבר חזרו לשגרת החיים.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

מאמרים נוספים באותו הנושא

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי