צלצלו עכשיו 077-8050570

התקפי חרדה במחזור

ההשפעה של המחזור החודשי על חייהן של נשים רבות הינה תופעה ידועה. נשים אלה, סובלות מסימפטומים אשר מתקשרים ישירות, להופעת המחזור. חלק מהתופעות הללו חוזרות על עצמן וישנן קבוצות של נשים אשר סובלות מסימפטומים כמו התקפי חרדה במחזור ודיכאון במחזור. ישנן נשים שתסמינים אלה אינם משמעותיי ואינם פוגעים בתפקודן באורח חייהן היום יומי, אבל ישנן נשים שהתופעות אצלן הרבה יותר חריפות והן צריכות טיפול, על מנת לגרום לאיכות חייהן להיות טובה יותר.

יש לפנות אל פסיכותרפיסט, רק כאשר ישנה הפרעה בתפקוד הום יומי של האישה כאשר היא נמצאת במחזור החודשי שלה. הסיבות לתופעה זו, עדיין אינן ברורות, אבל עדיין נעשו ניסיונות להסביר את התופעה. חלק מהרופאים, טוענים כי מדובר בשילוב של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים ופסיכו- סוציאליים. הורמון הנקרא סרוטונין, תופס מקום נכבד במחקרים שבוצעו לאחרונה והוכח, כי קיים קשר בין ההורמונים השחלתיים לבין מערכת העצבים, אשר מפרישה סרוטונין. כשאר הרופאים ניסו על המטופלות תרופות אשר משפיעות על הפרשת הסרוטונין, הוכח כי הן יעילות בהפחתה של הסימפטומים הקדם ויסתיים ואפילו הפחתה משמעותית בסימפטומים של התקפי חרדה במחזור ודיכאון במחזור. נשים אשר סובלות מתסמינים אלה בזמן המחזור החודשי, תסבולנה מתופעות אלה גם במהלך ההיריון, לאחר לידה ובתקופת גיל המעבר במיוחד.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

האם ישנם גורמי סיכון לתופעת של חרדה ודיכאון בזמן המחזור החודשי?

תסמונת דם ווסתית או כפי שהיא נקראת בשפה הרפואית PMDD, כאשר התופעה היא חמורה, היא מוגדרת כאחת מתופעות של הפרעות במצב הרוח והיא בעצם "התנ"ך של הפסיכיאטריה" ישנם פסיכיאטרים מרחבי העולם, אשר לומדים וחוקרים כבר שנים את תופעה של התקפי חרדה במחזור ודיכאון במחזור. החוקרים, מנסים עדיין למצוא טיפולים עדכניים וחדישים , אשר יקלו על התסמינים. תופעה זו מוכרת בקרב 5% מהנשים הנמצאות בגיל הפוריות. ההשערה של רופאים רבים, הינה רגישות רבה לשינויים הורמונאליים אשר מתרחשים בזמן הופעת המחזור החודשי. תסמינים נפשיים אלה, מופיעים בכל חודש גם אם עוצמתם משתנה. התסמינים מתחילים כשבוע עד שבועיים לפני הופעת המחזור החודשי  .

דיכאון במחזור, אישה עצובה

ישנם רופאים אשר טוענים, כי קיים קשר גנטי של התקפי חרדה במחזור ודיכאון במחזור. הריכוז של הסימפטומים הללו עשויים להתבטא בתשישות של האישה, פגיעה בריכוז ושינויים בשינה, תחושה שקיימים הרבה דברים שיש להתמודד מולם ועוד. נשים אלה חשות מצוקה, עד לכדי פגיעה בתפקודן. לרוב נשים שהחרדה שלהן היא בוהה, תפרוצנה בהתקפי בכי שאינם אופייניים להם בימים שהן אינן במחזור החודשי. למעשה, תסמינים אלה הם ידועים אצל כל אישה לפני ובזמן המחזור החודשי, אבל כאשר הם בעוצמה גבוהה ורק גורמים סבל נשים וכן, נזק לאיכות חייהן של אותן נשים, עד לפגיעה באיכות הקשרים ופגיעה בעבודה, יש לפנות לטיפול. עוד בנושא הערכה עצמית בעבודה.

אישה עצובה

התסמינים של התקפי חרדה בזמן מחזור

נשים אשר סובלות מתופעת התקפי חרדה במחזור ודיכאון במחזור, תסבולנה מתסמינים כמו: התפרצו פתאומית, כעסים חזקים בחזה, קוצר נשימה,זיעה קרה וסחרחורות, תחושה של עילפון ועוד. על מנת לטפל בתופעה זו, מומלץ להחליף את התזונה באכילה של פירות וירקות, דגנים מלאים, הפחתה בשתיית קפה ואפילו הימנעות ממנו לחלוטין, תסייע לנשים הסובלות מחרדה ודיכאון בזמן המחזור.  גם תוספי תזונה כגון סידן, מומלצים לנשים הסובלות מדיכאון בזמן המחזור והוכח, כי שימוש עם 1000 מ"ג של סידן בתזונה היומית, יוכל להקל על התסמינים הללו. גם תוספת של ויטמין מסוג 6B וויטמין E ומגנזיום, יוכלו להקל על נשים רבות סובלות מתופעה זו.

גם פעילות גופנית קבועה, יכולה לסייע לנשם הסובלות מהתקפי חרדה ודיכאון בזמן המחזור החודשי. יש להתאמן בין 3-5 פעמים בשבוע ואפילו פעילות אירובית קבועה, תקל על תסמיני התקפי חרדה ודיכאון במחזור. גם פעילות כגון רכיבה על אופניים תשפר את התופעות, שיטות להפחתת לחץ, יוגה, תרגילי נשימה, רפלקסולוגיה, עיסוי ומדיטציה מקלים על ההתמודדות בדיכאון, עצבנות וכעס. היום, קיימים כמה אופנים ודרכים שהוכחו כיעילים לטיפול בהפרעת חרדה ופאניקה. טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) הוא זה שהוכח כיעיל. טיפול זה כולל אלמנטים של העברת מידע פסיכולוגי, ניהול של תגובות חרדה כאשר בזמן האימון והחשיפה, הסובלים מתופעה זו, ידעו כיצד לשלוט בה, כאשר הם מודעים באופן מלא למצבם.

ישנן טכניקות טיפוליות נוספות, כמו דמיון מודרך, ביו פידבק והיפנו תרפיה. ניתן לראות כי שיטת הטיפול CBT, יעילה גם בבעיות התנהגות, התפרצויות זעם, הערכה עצמית נמוכה ועוד. למעשה, שיטה זו בטיפול ב-CBT, מתמקדת למעשה בשינוי הפרשנות האישית של המטופל\ת וההתנהגות, פשוט תשתנה בהתאם.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

טיפול עם מומחה ב-CBT בכל הפרעות החרדות והדיכאון

ישם פסיכותרפיסטים אשר מתמחים בכל מיני תופעות, אך מומלץ למצוא את מי שמתמחה בתופעות התקפות חרדה ודיכאון, אם בקרב נשים או גברים, צעירים או מבוגרים. אחד מהמומחים בתחום, הינו אורי פוקס המעניק טיפול בחרדות, אשר מתמחה בטיפול CBT בקליניקה שבבעלותו בנתניה. אורי, הינו בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית, אך הפל לפסיכותרפיסט לאחר שלמד לעומק את מקצוע במשך שנים. באמצעות הטיפול המסור, המקצועי והתומך של  אורי פוקס, המטופלים מתגברים על קשייהם ולהתמודד מולם בהצלחה.

אורי פוקס, מתמחה בטיפול במטופלים, אשר סובלים מביטחון עצמי ירוד, טיפול בדיכאון והוא מטפל בבעיות אלה ביד רמה, כאשר הוא מגלה סבלנות, כתף תומכת ואוזן קשבת. אם גם אתם מעוניינים בשיפור משמעותי באיכות חייכם ולא לחשוש מהתקפי חרדה ולדעת כיצד להתמודד מולם באמצעות הכלים הנכונים, כדאי כי תבעו תור ותצטרפו להמון מטופלים שכבר חווים איכות חיים גבוהה יותר ללא חרדות וללא הצורך לשימוש בתרופות.

5/5 (1 Review)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי