צלצלו עכשיו 077-8050570

חוסר ביטחון עצמי

סוגיית הביטחון העצמי, או ליתר דיוק – חוסר ביטחון עצמי היא סוגיה מרכזית בעולם הפסיכולוגיה ובעולם הטיפולים הנפשיים על סוגיו השונים. בעוד ברור לכולנו (או לפחות לאנשי מקצוע מהתחום) כי ההשפעה של ביטחון העצמי על אופיו של האדם ומצבו הנפשי המתמשך היא השפעה קיימת, חזקה וברורה, קשה להגדיר במדויק ולשים את האצבע על מה בדיוק גורם לחוות חוסר ביטחון עצמי, מהי בדיוק ההשפעה הישירה של מאפיין זה על מנגנונים נפשיים שונים, מהן השפעות העקיפות ארוכות הטווח וכו'. כיצד משפיעה רמת הביטחון העצמי שלנו על התפתחותנו כאינדיבידואליים וכיצד ניתן ומומלץ לטפל בסוגיה זו?

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

סיבות מוקדמות לתחושת חוסר ביטחון עצמי והשפעתו המתמשכת וארוכת הטווח

קיימות כמובן סיבות רבות ומגוונות המביאות לרמות שונות של ביטחון עצמי. לא נמנה אותן כאן, אך נציין כי מקורן של רבות מהסיבות הללו נעוץ בשנים המוקדמות של חיינו, בשנות הילדות ושנות בית הספר, על שלל הגורמים המעצבים והמשפיעים הפועלים עלינו בגילאים אלו.

הנקודה המעניינת בהקשר זה היא כי ההשפעות הללו מלוות אותנו לאורך כל שנות חיינו, ולאורך כל ההתפתחות שאנו עושים מילדים לבני נוער, מתבגרים, מבוגרים, ואפילו עד לגילאי הזהב. ההתפתחות שלנו כאינדיבידואליים אינה נפסקת לאורך כל החיים, ומושפעת באופן רציף גם מרמת הביטחון העצמי שלנו, הנשענת כאמור על השפעות מוקדמות וחוויות מצטברות לאורך החיים. שיפור ביטחון עצמי אצל מבוגרים

וכאן נעוצה אולי גם הנקודה המעודדת והחיובית – בדיוק כשם שאנו ממשיכים תמיד להתפתח ולהיות מושפעים מרמת הביטחון העצמי שלנו, כך אנחנו תמיד יכולים גם לעבוד על זה – לנסות ולשפר את הביטחון העצמי שלנו ולשפר את מצבנו הנפשי הנוכחי והמתמשך.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

טיפול בחוסר ביטחון עצמי

קיימות שיטות טיפול רבות ושונות הרלוונטיות לסוגיה זו. נציג כאן בקצרה טיפול מסוים הזוכה לפופולריות רבה ולהצלחות טיפוליות רבות בארץ ובעולם. הכוונה היא לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) – שיטה זו שמה את הדגש על מה שקורה בהווה, ועל העתיד (בניגוד לשיטות המתמקדות רק בעבר). במסגרת שיטה זו מושם דגש על דפוסי חשיבה ואופן השפעתם על הרגשות והתפקוד המנטאלי בכללותו, ונכללים תרגילים שונים אשר באים לטפל בסוגיות ספציפיות והן בשינוי רצוי של דפוסי חשיבה וכדומה.

אהבה, שקיעה, נוף

טיפול זה צובר פופולאריות רבה לאחרונה כאמור, והוכיח עצמו לא פעם כטיפול יעיל ומועיל, הן עבור בעיות מובהקות של חוסר ביטחון עצמי, והן למכלול רחב נוסף של בעיות התפתחותיות ומנטאליות.

קצת עלי

שמי אורי פוקס, ואני מטפל בחרדות שונות באמצעות שיטה זו, אשר משנה את דפוס החשיבה והתפיסה שלנו לגבי הפרשנות שלנו לסיטואציות מסוימות הגורמות להפרעות בחיינו. לי ניסיון רחב וידע עשיר הכולל הכשרה מעשית בלימודי CBT ותואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית. אני מזמין אתכם ליצור קשר כבר עכשיו, ע"מ להתחיל לשנות ולשפר את חייכם.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אתכם

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי