צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול בחרדת כלבים

ישנם אנשים רבים וילדים, אשר מתמודדים עם חרדת כלבים. הם תמיד חוששים מהרגע אשר בו הם יפגשו בכלב והפחד בהם הינו עצום. יש שחווים התקף חרדה ממש כאשר הם נמצאים בקרבת כלבים או עצם המחשבה מנוכחותם, כך שהם עושים ככל שביכולתם להימנע ממצבים אלה. לפני שמתחילים עם טיפול בחרדת כלבים, יש לוודא, כי חרדת הכלבים כבר קיימת מעל לחצי שנה. לפי הערכותיהם של פסיכולוגי קליניים, כ-38% מהאנשים סובלים מחרדת כלבים. מדובר על שכיחות גבוהה של פוביה זו וחלק גדול, אינו מגיע לטיפול להפחתת רמת החרדתיות.

ישנם מגזרים מסוימים אשר הקונוטציה של כלב הינה שלילית מאוד וזאת, בניגוד לתרבות המערבית. גם בחברה החרדית ישנה רגישות גבוהה יותר והימנעות מקרבה אל כלבים. ממש כמו בכל סוג של פוביה, קיימים הסברים לשני הכיוונים והחזק בהם, הוא למידה מוקדמת במשך החיים, כאשר החרדה שבה חש ילד כבר בצעירותו מכלבים, נובעת מהסביבה הקרובה שבה הוא גדל.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

ממה עשוי לנבוע חרדת כלבים?

לרוב החרדה מכלבים, נובעת בשל אירוע טראומתי, כגון תקיפה של כלב או מנשיכה של כלב. ישנם כאלה שרק צפו בכלב שתקף אדם מסוים וכבר מאז, התפתחה אצלם חרדת כלבים. כאשר מדובר בפוביה שרק מחמירה, יש לטפל מיד, על מנת שהחרדה לא תחמיר. שינוי דפוסי מחשבה התנהגות, נמצא כטיפול היעיל ביותר בפוביה זו.

כלבים יפים

 התסמינים הגופניים של חרדה מכלבים

ישנם תסמינים גופניים, בקרב מי שסובל מחרדת כלבים והם:

  • בלבול
  • זיעה מוגברת
  • רעד בכל הגוף
  • בחילות ומצוקות במערכת העיכול
  • קפיאה במקום מתוך פחד
  • יובש בפה, תחושת חנק
  • בריחה
  • בכי
  • התקף פאניקה

ישנה שיטה יעילה ונפוצה שנעשה במסגרת טיפול בחרדת כלבים. זוהי הקהיה שיטתית. המטופל, יתבקש לדמיין שהוא בחדר לבד עם כלב תוך שימוש בשיטת הרפיה ונשימה פרטניות על מנת להפחית את החרדה. יש לציין, כי גם טיפול בחשיפה, מסייע למי שסובל מחרדת כלבים להיפטר מפחד ספציפי זה. למשל בזמן טיול, אשר יהיה כרוך בחשיפה ממושכת לכלב, עד שהמטופל יחווה תגובה נורמלית. למעשה, מדובר בחשיפה הדרגתית לכלבים, אשר במהלכה, המטופל יחשוף עצמו לכלבים, כאשר הוא יתקדם הלאה לליטוף הכלב ואף למשחק עימו באמצעות טיפול יעיל זה, המטופל יבין כי פחדיו לא ממשיים.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

שינוי דפוסי ההתנהגות באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי

רבים מהפסיכולוגים הקליניים, מוצאים כי שיטת טיפול בחרדת כלבים אשר נמצאה כיעילה ביותר, היא שיטת טיפול קוגניטיבית התנהגותית. הטיפול מעניק כלים אפקטיביים, כגון נשימות והרפיה, להתמודדות מול חרדות, חשיבה חיובית ואמירות משכנעות. מדובר גם על חינוך לאסרטיביות ועוד כלים להסחת הדעת. המטרה היא להחדיר בתודעתו של המטופל, כי החרדה אשר ממנה הוא סובל אינה מציאותית.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי, נמצא יעיל גם במצבים של דיכאון, OCD ועוד. אחד מהמטפלים המומחים בתחום, הינו אורי פוקס, אשר עוסק שנים בתחום וטיפל בהצלחה רבה במטופלים רבים. אורי, מוצא מין סוג של שליחות, כאשר הוא עצמו סבל מחרדות, כאשר עסק בעבודה סוציאלית ולמד שני תארים בתחום. הוא החל להתעניין בטיפול קוגניטיבי התנהגותי, כאשר טיפול זה השפיע עליו לטובה למד שנים את התחום והתמקצע בו. היום, אורי מקבל בשתי מרפאותיו, אשר נמצאות בנתניה ובהרצליה.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי