צלצלו עכשיו 077-8050570

דימוי גוף שלילי

מתי לאחרונה הסתכלת במראה ובאמת אהבת את מה שהשתקף ממנה? מתי לאחרונה חשבת שאין צורך להוריד עוד קילוגרם, לחטב את הבטן, לצבוע את השיער או לבצע כל שינוי קיצוני כזה או אחר כדי לאהוב את הדמות המשתקפת ממנה קצת יותר? האם מאז ומתמיד לא אהבת את גופך במראה או בכלל?

אם התשובה לשאלה האחרונה היא שלילית, דימוי הגוף שלך נמוך ואולי אף נמוך מדי, במיוחד אם אין בך את היכולת לאהוב את גופך או אף חלקים ממנו ולהבחין בנקודות האור שבמראה גופך. העיסוק בדימוי גוף וההתמודדות עם דימוי גוף שלילי מלווה רבים – נשים וגברים, צעירים וצעירות ואפילו ילדים וקשישים. מהו דימוי הגוף הזה שאנחנו מתעסקים איתו יותר ויותר בעידן הנוכחי? כיצד הוא משפיע על חיינו ביומיום ואיך אפשר לשפר את הדרך שבה אנחנו מסתכלים על עצמנו? על כך במאמר זה.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

מהו דימוי גוף שלילי ולמה הוא כל כך משמעותי?

המונח דימוי גוף שלילי נפוץ בעשורים האחרונים מכל מיני סיבות – מההשפעה של עולם הבידור עלינו ועד לתחרות ולאתגרים שאנחנו מנהלים אחד מול השני ובתוך החברה בה אנחנו חיים.

עם זאת, העיסוק בנושא זה היה מאז ומעולם ויש הטוענים כי כבר בימי יוון ומצרים העתיקה התעסקו בנושאים אלו של דימוי גוף וציפיה מהגוף. חוקרי פסיכולוגיה רבים, ביניהם פרויד, אדלר, שילדר, לרנר ועוד, עסקו בסוגיית התפתחות דימוי הגוף והשפעתו על תחומי החיים. במהלך העשורים האחרונים הנושא נחקר יותר ויותר.

דימוי גוף שלילי הוא האופן שבו האדם תופס את מראה גופו, מרגיש ביחס אליו וחושב שאחרים תופסים כך את גופו. דימוי הגוף קשור באופן ישיר לדימוי העצמי הכללי ולביטחון עצמי ומתחיל למעשה להתגבש, כמו רוב התהליכים הפסיכולוגיים בילדות, אך עשוי להשתנות במהלך החיים לטוב ולרע. ככל שאדם מתבגר ונתון להשפעות סביבתיות כמו אופנה, תרבות, חברה וכו', כך יושפע דימוי הגוף שלו לחיוב או לשלילה.

מים, אישה שמחה, נוף

מה משפיע על דימוי הגוף שלנו?

דימוי עצמי – לרוב קיים קשר ישיר בין דימוי עצמי לדימוי גוף. כלומר, אדם שיש לו דימוי עצמי נמוך, לרוב לא יחוש בביטחון עם גופו ולהיפך, אדם עם דימוי עצמי גבוה יחוש בביטחון רב עם גופו.

תרבות – לכל תרבות קוד מראה משלה, שלא תמיד תואם תרבויות אחרות וכאשר אדם אינו עומד בקודים אלה, דימוי הגוף שלו עשוי להיפגע.

גיל ומין – למרות שדימוי הגוף מתחיל להראות את אותותיו כבר בשחר הילדות, השפעותיו נראות יותר לעין מגיל 7 ועד לעשור השישי ואף השביעי לחיים. יש חוקרים הטוענים כי נשים נוטות יותר לפתח דימוי גוף נמוך לעומת גברים, אך יחד עם זאת יש לציין כי דימוי גוף חיובי או שלילי קיים בשני המינים.

אופנה – אולי אחד הגורמים המכריעים ביותר. אופנה, חולפת ככל שלא תהיה, משפיעה באופן ישיר על אופן קבלת האחד את גופו. אידיאל מראה הגוף משתנה מעת לעת ומכתיב באופן לא צודק את האופן שכביכול צריך להיראות. כל מי שאינו עומד בסטנדרטיים הללו, עשוי להרגיש בשוליים.

כשאנחנו מתייחסים לאופנה כיום, וחוקרים אותה, אנחנו רואים שיש לא מעט מניפולציות שאינן טבעיות ובאות לידי ביטוי על דפי המגזינים, מעריכה מכוונת בפוטושופ ועד לטשטוש פגמים באמצעות איפור. כתוצאה מכך רבות ורבים מאיתנו מפתחים דימוי גוף נמוך, מבלי לדעת שמדובר במניפולציה. אנחנו מנסים להשיג את ה"לא מושג".

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

מהן השפעותיו של דימוי גוף שלילי?

דימוי גוף שלילי לרוב אינו נעלם סתם כך ומלווה אותנו במשך רוב חיינו. יתרה מזאת עשוי אף לגדול ולהתעצם עם השנים ולהביא לשרשרת תופעות בלתי רצויות, כגון: דיכאון, חוסר אמונה שאפשר להימשך\לאהוב אותי, הימנעות ממצבים שמבליטים את הגוף (ים, בריכה, מסיבות וכו'), הימנעות ממצבים חברתיים, שנאה עצמית, הפרעות אכילה, חרדות, הזנחה של המראה החיצוני, תקיעות וחוסר התקדמות בחיים בכל התחומים ובכלל מסלול של קיפאון עד כדי הרס עצמי לאורך השנים ואף ניסיונות אובדנות במקרים מסויימים. טיפול בחרדות חברתיות בשיטה מותאמת אישית

דימוי גוף שלילי טיפול - אורי פוקס

כיצד מטפלים בדימוי גוף שלילי ומטפחים דימוי בריא יותר?

הטיפול הטוב ביותר עבור דימוי גוף שלילי הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT אשר פועל לשינוי תפיסת הגוף השלילית ולפיתוח דימוי גוף תקין. הטיפול עושה זאת בשני מישורים:

המישור הקוגניטיבי בטיפול בדימוי גוף שלילי – עוסק בעולם המחשבות והתפיסות של את הגוף שלי ועצמי, לדוגמה: "אני מכוער", "אף אחד לא ימשך אלי", "אני לא אתחתן לעולם", "אני לא שווה" וכו'.

לרוב המחשבות הללו כל כך מושרשות בנו עד שאנו בטוחים שהן אכן נכונות ושכל העולם חושב כך. כשאנחנו לומדים לזהות את אותן מחשבות ותפיסות בעייתיות אנחנו יכולים במהלך הטיפול להתחיל תהליך של הפרכת התפיסות האלו.

לאחר מכן אנחנו מחליפים אותן בתפיסות מסתגלות ומציאותיות יותר ומתחילים לראות את עצמנו באור אחר. זהו מה שמתניע תהליך של שינוי בהתנהגות שאותו מטופל סיגל לעצמו במהלך השנים ולשפר את דימוי הגוף.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

המישור ההתנהגותי בטיפול בדימוי גוף שלילי – תוך כדי העבודה על יצירת המחשבה החיובית של המטופל כלפי גופו, משתלב תהליך השחרור מאותם דפוסי התנהגות שהתפתחו עם השנים, כתוצאה מאותו דימוי גוף שלילי. המטופל לומד להתמודד עם החיים לפי הלך הרוח החדש.

ההתמודדות מתבצעת על ידי חשיפה מבוקרת למצבים שעד כה היו מאתגרים. לדוגמה: מבט ארוך במראה, יציאה לבליינד דייט וכדומה. כל פעולה שאותו מטופל נמנע מלעשותה, עקב המחשבות השליליות שלו כלפי מראה גופו ו/או האופן שבו הסביבה עלולה לתפוס את מראה גופו.

שילוב של שני מישורים אלה נותן פתרון כולל שבו כל הכלים והעזרים הנותנים למטופל את היכולת להתקדם ממצב של דימוי גוף שלילי לכדי קבלת גופו באהבה. כך הוא מפתח איכות חיים וסולל נתיב של הצלחה אישית. אם גם אתה או את מתמודדים עם דימוי גוף נמוך ורוצים להשתחרר מהאמונות המגבילות, אני כאן בשבילכם.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי