צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול בחרדה חברתית

במציאות מרובת לחצים ואתגרים, אנשים רבים סובלים מחרדות או פוביות שונות. לחרדה פנים רבות והיא נבדלת בעוצמתה ובסימפטומים השונים. החרדה גורמת למצוקה גדולה בקרב הסובלים ממנה, בעיקר מפני שהם תמיד ירצו להציג לסביבתם חזות של שלמות והצלחה. מסתבר שעבור 7% מהאוכלוסייה, מפגש רב משתתפים הוא דבר בלתי נסבל, עד שבוחרים להכיר בבעיה ולטפל בה באופן יסודי. אם אתם מזדהים עם הדברים, ונמנעים ככל האפשר ממצבים המעוררים את החרדה, תשמחו לדעת שיש כלי שנחשב יעיל במיוחד לחרדה חברתית ויכול להחזיר לידיכם את השליטה.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

כך פועלת חרדה חברתית

עידית משתפת מחוויה אישית של חרדה חברתית בראיון עבודה: "ניגשתי לראיון בלב כבד. רצו לי בראש כל כך הרבה מחשבות מייאשות: בטח אתבלבל, אין לי סיכוי, קורות החיים שלי לא מרשימים מספיק….כמובן שלא התקבלתי, מה שרק אושש לי את המחשבות השליליות. בליבי ידעתי שנכשלתי עוד בטרם ניסיתי".

חברים, צחוק, שמחה, אווירה טובה

מירב מספרת: "בכל פעם שאני נאלצת לשבת במסעדה או בית קפה לבדי, אני נתקפת בחרדה עצומה. עולות בי מחשבות כמו : מה יחשבו עליי, אני אוכלת באופן כל כך לא אסתטי. בטח כולם חושבים שאני בודדה. נוצר מצב שאם אני לבד , אני אמנע מלשבת בבית קפה או מלהזמין משהו לאכול. אני יודעת שזה מגוחך, אך פשוט לא מצליחה להשתלט על המחשבות הללו".

חרדה היא למעשה תגובת חירום טבעית של הגוף בעקבות סכנה. מצבי חרדה מופיעים באופנים ובעוצמות משתנות ועשויים לגרום למנעד רחב של תופעות מקלות ועד עוצמתיות כדוגמת: חוסר נוחות, רעד, דופק מואץ, הזעה וסחרחורת. לעיתים החרדה היא פשוט תגובה מוגזמת למצב אמיתי ולעיתים היא מייצרת פוביה, פחד נרכש, הגורמת לנו להימנע ממצבים שונים, אשר נתפשים אצלנו כמאיימים. גם מחשבות על מצבים הנתפשים כמפחידים או מאיימים יכולים לעורר אצלנו חרדה. במקרים רבים, הופכת החרדה למצב קיצוני וקבוע הפוגע בתפקוד ובאיכות החיים.

נועץ מבט

אני מרגיש שכולם נועצים בי עיניים!

בואו נודה, מצבים חברתיים הטומנים בחובם מבוכה יכולים להלחיץ את כולנו. שיצביע האדם שנכנס לחדר מלא אנשים ולא חש כי כולם נועצים בו עיניים?
למרות המובן מאליו, עבור אנשים רבים הסובלים מחרדה חברתית מדובר במצבים אשר עשויים לגרום להם לסבל רב ותחושת חרדה עצומה..
חרדה חברתית היא בין הפרעות החרדה הנפוצות ביותר. מעל ל10% מהאוכלוסייה באירופה ובארה"ב יחוו חרדה חברתית מתישהו במהלך חייהם.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

חרדה חברתית מתוארת כחשש והימנעות ממצבים חברתיים, גם כפחד מופרז מביקורת של אחרים על התנהגות האדם בחברה. מרבית האנשים הסובלים מחרדה חברתית חוששים להיראות עילגים או מטופשים, ואף להפגין חרדה או התנהגות הנתפסת כחולשה. החשש מהלעג והביקורת של הסביבה, "מה יחשבו עלי האחרים" מייצרים פקעת של מתח וחרדה.
לרוב אנשים אלו מודעים לעובדה כי מדובר בפחד מוקצן ומוגזם, אך אינם מסוגלים לעצור את המחשבות הגוררות את אופן ההתנהגות הבעייתי.

מיקה, ילדה חכמה ואינטליגנטית כבת 11, שיתפה אותי ברגשותיה: "נכנסתי לכיתה החדשה ופשוט קפאתי. הסתכלתי על כולם והם הסתכלו עליי, ראיתי כמה ילדים מאחורה מתלחשים, חשבתי לעצמי: הם בוודאי צוחקים עליי. המורה ביקשה שאציג את עצמי בפני הכיתה ואני חשבתי שאני רק רוצה לחזור הביתה".

המצבים החברתיים המאיימים משתנים מאדם לאדם. ועם זאת קיימים מספר מצבים נפוצים הנחשבים כמעוררי חרדה:

  • דיבור מול קהל.
  • אכילה בנוכחות אנשים.
  • עמידה במוקד תשומת הלב של אנשים.
  • התקשרות בטלפון.
  • דיבור עם אנשי סמכות.
  • פתיחה בשיחה עם אדם זר.
  • השתתפות במסיבות.
  • שירה מול אחרים.
  • פגישות עם אנשים זרים, דייטים.

חשוב להבין כי החשש והפחד הנגרמים ממצבים אלו ואחרים גדולים כל כך עד כי רוב האנשים הסובלים מכל סוג של חרדה חברתית ינסו להימנע מהם בכל דרך. כך כאשר צפויה להתרחש סיטואציה חברתית אשר לא ניתן להימנע ממנה, מפלס החרדה עולה והאדם יחוש לחוץ וחרד עוד הרבה לפני האירוע, וכמובן במהלכו.
סימפטומים אופייניים לחרדה חברתית

כאשר אדם הסובל מחרדה חברתית נמצא במצב הנתפס על ידו כאיום, הוא חווה סימפטומים דומים לאלה הדומים להתקף פאניקה. הסימפטומים השכיחים ביותר הם דופק מהיר, רעד בקול, רעד בידיים, הזעה והסמקה. הופעת הסימפטומים הללו, הגלויים לכולם, מעצימה את החרדה ויוצרת מן מעגל חרדה בו מוגברת ההסתברות לביצוע מעשה מביך.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

חרדה חברתית או הפרעת התקפי פאניקה?

יש להבחין בין חרדה חברתית לבין הפרעת התקפי פאניקה. מכיוון שיש להם סימפטומים דומים במובנים רבים, אך מדובר בהפרעות שונות אשר להן טיפול ייחודי.

חרדה חברתית בהחלט עשויה להיות מלווה בהתקפי פאניקה אך אלו יהיו מקושרים תמיד לסיטואציה חברתית או לפחד מפניה. בניגוד להפרעת התקפי פאניקה, בה יחוו אנשים התקפים ספונטניים אשר על פניו לא קשורים באופן ישיר לסיטואציה החברתית. דגש נוסף הוא כי אלו המתמודדים עם התקפי פאניקה לא יחושו פחד ישיר מסיטואציות חברתיות, אלא יחששו מהתקף פאניקה בסיטואציה מביכה. כלומר, בניגוד לסובלים מחרדה חברתית, הם לא חווים את הסיטואציות עצמן כמאיימות, ולרוב לא מאוימים מהיתכנות לביקורת ויצירת רושם שלילי.

למרות הבידול, בהחלט יתכן כי חרדה חברתית תהפוך להפרעת התקפי פאניקה בה יפרצו ההתקפים ללא קשר לסיטואציות חברתיות.

חברות טובות, חוף ים, אהבה, שמחה

אתה מצפה שאני אגיע לטיפול?

הבעיה המרכזית בחרדה החברתית היא כי אנשים רבים הסובלים מחרדה חברתית אינם מקבלים את הטיפול המתאים להפרעה. בעיה זו קשורה כמובן לאופייה של החרדה, אשר גורמת להימנעות ממצבים חברתיים. באופן דומה, פנייה לטיפול עשויה להיתפס כמצב בעייתי וסיטואציה מאיימת שעדיף להימנע ממנה.

לאנשים הסובלים מחרדה חברתית ומצליחים להתגבר על החשש ולהגיע לטיפול מוצעים פעמים רבות פתרונות כמו טיפול תרופתי לחרדות, שהינו טיפול שטחי שאינו מספק פתרון יסודי לבעיה. הדרך הטובה ביותר לטפל נכון בתופעות של חרדות היא נטרול החרדה מן השורש! למעשה לא קיימות תרופות יעילות נגד חרדות, שורש הטיפול וההצלחה לפתרון הבעיה הוא הרצון העצמי של המטופל לטפל בבעיה.

שחרור לחצים ע"י טיפול בחרדות חברתיות, מסיבה, שתייה

טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול ממוקד המספק פתרון ארוך טווח

טיפול קוגניטיבי התנהגותי בהפרעת חרדה חברתית הינו טיפול קצר מועד אשר עיקרו זיהוי דפוסי חשיבה והתנהגות אשר יוצרים ומשמרים את החרדה.
המטרה של טיפול בחרדות באמצעות טיפול CBT הוא פתרון של החרדה מהשורש דרך שינוי ההתנהגות הבלתי רצויה ושליטה בה. אדם הסובל מהתקפי חרדה, לומד לשלוט בתגובותיו, לאחר שהתעמק והבין יחד עם המטפל, מה למעשה גורר אותו למחשבות שליליות שאין בהן שום קשר למציאות. אנשים המגיעים לטיפול, לומדים כיצד לנתב מחשבות אלו הגורמות להעצמת או להופעת החרדות.

במסגרת הטיפול מזוהים דפוסי חשיבה שליליים והאופן בו הם משפיעים על יצירה ושימור של הסימפטומים. בד בבד, המטופל רוכש טכניקות של הרגעה עצמית, וטכניקות לנטרול של מחשבות בלתי רציונליות אשר עשויות להיות מקור לחרדה, במקביל נלמדות מיומנויות לשיפור התפקוד הבין אישי.

הטיפול בא ללמד אותנו גם על יכולת השליטה שלנו באירועים: כי בעוד שאנחנו לא יכולים לשלוט בכל אספקט של העולם סביבנו, אנחנו כן יכולים לשלוט בפרשנויות אותם אנו מעניקים לאירועים הקורים סביבנו וכמובן בתגובות שלנו אליהם, באופן משמעותי כל כך אשר משנה לעיתים קרובות את חיינו. בשונה מסוגי טיפול אחרים הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הינו טיפול ממוקד מטרות אשר "מפעיל" את המטופל גם מחוץ לקליניקה ולקחת על עצמו מטלות שבועיות המסייעות לו להתמודד עם קשייו ולפתח מיומנויות התנהגותיות חדשות.

הבנת המציאות והכרת שורש הבעיה

בבסיס הטיפול עומדת הבנת המציאות והכרת שורש הבעיה הגורמת לחרדה. זוהי עבודה משולבת להכרה בדפוסי החשיבה המובילים לחרדה, וחיזוק הערך העצמי. התבוננות עצמית מעמיקה, היא זו שתוכל למנוע את התקפי החרדה. כאשר המטופל הסובל מחרדות יוכל להבין את החוקיות של המציאות שנוצרה וידע להתמודד מולה, הוא יוכל להתגבר באופן אקטיבי על החרדה.

למה השיטה שלנו
יעילה כל כך?

כי פותרים את הבעיה מהשורש

בלי פלסטרים או קיצורי דרך. אנחנו מבקשים למצוא פתרון מלא, כדי שמצבי החרדה והדיכאון לא יחזרו שוב בעתיד. זו הסיבה שאנחנו מקפידים לחקור לעומק ולאבחן את שורש הבעיה, במטרה לתת מענה הוליסטי ולפתור את העניין עד תומו.

כי מקבלים כלים יישומיים

המטרה שלנו היא להעניק למטופלים שלנו כלים מעשיים ופשוטים לשיפור איכות החיים שלהם. אנחנו נותנים מענה קונקרטי למטופל, כך שבתוך מספר טיפולים כבר יהיה ניתן להרגיש בהבדל משמעותי.

כי אכפת לנו – גם מחוץ לקליניקה

אנחנו יודעים שהתהליך לא נעצר כשהפגישה נגמרת וחשוב לנו להיות שם עבור המטופלים שלנו לכל אורך הדרך. הצוות שלנו זמין ומלווה את המטופלים באופן אישי גם מעבר למה שקורה בחדר הטיפולים.

כי מרגישים שינוי ורואים תוצאות

וזה קורה מוקדם משחשבתם: מטופל שמחויב לתהליך יוכל להבחין בהבדל כבר בשלב מוקדם יחסית של הטיפול. כשהתוצאה ניכרת בשטח – עולים גם הסיכויים להתמיד ולהצליח ליצור שינוי מהותי וקבוע באיכות החיים.

כי יש לזה סוף

אין כאן ניסוי, טעייה ותהייה או התחייבות שלא יודעים איך ומתי היא תיגמר - זהו תהליך טיפולי ממוקד וקצר מועד. התהליך מותאם אישית לכל מטופל ומבוסס על אבחון מדויק של הבעיה וכיצד היא מתבטאת בחיי היומיום.

טיפול בחרדה חברתית – הפרעה נפוצה ומוכרת

חשוב להזכיר כי הפרעות חרדה הן בעיה אמתית. מדובר אחת הבעיות הנפשיות הנפוצות ביותר בקרב אוכלוסייה מתפקדת ובריאה. לעיתים הן תוצר של גורמים פסיכולוגיים כמו אישיות, סגנון חיים, או אירועים שונים וטראומתיים. כאמור, מרבית האנשים בעולם, יחוו רמה גבוהה של חרדה או התקף חרדה, לפחות פעם אחת בחייהם.

אורי פוקס

נכון, זה קשה, אבל נתמודד יחד

חרדות למיניהן וחרדה חברתית בפרט, גורמות לאלו הסובלים מהן למצוקה רבה ושיבוש באורך החיים התקין. במקרה של חרדה חברתית הן עלולות להביא לבדידות רבה והימנעות ממצבים חברתיים. במקרים רבים אנשים משלמים מחיר כבד עד כדי פגיעה ממשית בבריאותם הפיזית.

שמי אורי פוקס, פסיכותרפיסט ומטפל בשיטת CBT. ניסיוני האישי והמקצועי לימדו אותי כי הטיפול האפקטיבי והיעיל ביותר לחרדה הוא באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי. זהו טיפול שורשי וממוקד המסייע לאנשים להתמודד עם דפוסי מחשבה בעייתיים וליצור פתרונות אקטיביים למצב. הטיפול בחרדות נעשה תוך חשיפה מבוקרת של המטופל למצבו והקניית כלים ישימים לשליטה בהתקפים אלה עד למניעתם באופן מוחלט.
בקליניקה שלי, בהרצליה ובנתניה, תמצאו אוזן קשבת וכתף חמה, לצד טיפול מסור ומקצועי, אופן הטיפול אצלנו מותאם באופן אישי למטופל ונקבע על פי נתוניו והתאמת תכנית טיפול אינדיבידואלית. אני מאמין בשיטה מבוססת תוצאות מעשיות על פיה, שיפור התגובה הרגשית של המטופל ישפיע באופן ישיר על התנהגותו הבעייתית.
אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולהתמודד עם החרדה בכוחות משותפים, יחד אסייע לכם לקחת שליטה מחודשת על חייכם.

5/5 (1 Review)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי