צלצלו עכשיו 077-8050570

טיפול בחרדת נהיגה

פחד מנהיגה, הינו התנהגות של נהיגה מסוכנת בשל הגברה של התנהגות שנובעת מחרדה. קיימות שלוש תופעות התנהגותיות כגון:

  • זהירות מופרזת בנהיגה בכבישים כאשר הנהג שומר מרחק מוגזם או בנהיגה איטית מדי. חרדה קיצונית, עשויה להתבטא פחד לנהוג ברכב, או אפילו מעלייה ברכב שנהג אחר נוהג בו.
  • שגיאות מסוכנות בעת הנהיגה כגון , נהיגה בנתיב השמאלי הרבה לפני הצורך בפנייה שמאלה, בלבול, היעדר תחושת שליטה ברכב ודיס-אוריינטציה בכבישים.
  • נהיגה תוקפנית או עוינת- מה שיסכן את הנהג והנוסעים ברכב ונהגים אחרים הנוהגים בכביש. זוהי תופעה די מפתיעה למי שסובל מחרדת נהיגה, היות ותגובות מסוימות עשויות להתבטא באלימות, במיוחד בתנאי לחץ, נהגים אלה יקללו ויחתכו בגסות נהגים אחרים תוך נהיגה בכבישים. אלה הם הנהגים אשר מעורבים יותר בתאונות דרכים, בהשוואה לנהגים אשר אינם סובלים מחרדת נהיגה.

זוהי למעשה תופעה פסיכולוגית ידועה וישנו טיפול בחרדת נהיגה, כאשר טיפולים אלה, מקים ביטחון, תוך אימוני נהיגה מדורגים עד שהנהג אשר סבל מחרדת נהיגה, יוכל נהוג באופן חופשי בכבישים ללא פחד וסכנה לו ולאחרים.

זה מה שהמטופלים שלנו מספרים:

שליטה בדרך החשיבה באמצעות טיפול בשיטת  CBT

ישנן  שיטות מוצלחות בקליניקות אשר בהם פסיכוטראפיסטים  מיישמים במטופלים הסובלים מחרדת נהיגה טיפול בחרדת נהיגה באמצעות שיטת CBT, כאשר היא בעוצמה נמוכה. הטיפול מקנה לנהג לשלוט ולנהל את דרכי החשיבה שלו באופן הגיוני ומאוזן, לבחון את מצבו ולאשר אותן כפי שהוא במציאות. באופן זה טיפול בשיטת CBT, יפחית באופן משמעותי את החרדה ויאפשר למטופל חוסן נפשי חזק להתחיל באימוני נהיגה מדורגים. מדובר למעשה על טיפול שהוא קצר מועד ביחס לטיפולים אחרים והוא נמצא כיעיל ביותר ובעל שיעור הצלחה גבוה.

שיטת טיפול בחרדת נהיגה, נקראת חשיפות והוכחה כשיטה יעילה ביותר לטיפול בחרדות ופוביות כגון חרדת נהיגה. טיפול זה, יספק למטופלים, כלים יעילים ופרקטיים לשליטה במחשבותיהם באופן ההתנהגות והפעולות שהם נוקטים. טיפול זה, יקל על הנהגים ויגרום להם לאיכות חיים טובה יותר.

נהיגה מהירה באופנוע

האם קיים חתך אוכלוסייה ספציפי לאנשים הסובלים מחרדת נהיגה?

על פי מחקר שנעשה, מסתבר, כי נשים בגיל המעבר, סובלות יותר מחרדת נהיגה, כאשר הן מפתחות חרדה, במיוחד בנהיגה בעיר, נהיגה בכביש מהיר, נהיגה למרחקים, נהיגת לילה וכן, נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים. ישנם כאלה, אשר מתקשים בפונקציות ספציפיות תוך נהיגה, כמו למשל פניות, השתלבות בתנועה, מעבר לצמתים, נהיגה במהירות ועוד. חרדת נהיגה, עשויה להופיע באופן פתאומי במהלך הנהיגה, או לפני הנהיגה עצמה. השלב הראשון עשוי להתבטא בהתקף פאניקה. יש כאלה שפיתחו חרדת נהיגה, עקב טראומה כתוצאה מתאונת דרכים שהיו בה מעורבים. השלב השני שהסובלים מחרדת נהיגה יחוו, הינו חוסר רצון לנהוג, כך שלמעשה הם נמנעים מנהיגה בכדי לחמוק מתחושות החרדה או התקף הפאניקה.. יש להתחיל עם טיפול בחרדת נהיגה ברגע שמופיעים הסימפטומים ולהתמודד מולה, היות ואף אחד, אינו מעוניין להיות תלוי באחרים, כאשר הוא יצטרך להגיע למקומות מסוימים.

ישנם סימפטומים מוכרים, למי שסובל מחרדת נהיגה כמו למשל: דופק מואץ, קוצר נשימה, לחץ בחזה, סחרחורת, זיעה קרה, תחושה של יובש בפה ואפילו עד למצב של רעד ברגליים ובעיות התמצאות בדרכים. המחשבות של נהג הסובל מחרדת נהיגה, תהיינה מחשבות של אבדן שליטה ברכב, ירידה בערך העצמי, פחד למת או להיכנס להתקף של פאניקה. מחשבות אלה, מעודדת הסתרה של בעיה זו, בפני הסביבה.

זו המגיפה השקטה של הדור שלנו וכבר מצאנו לה תרופה יעילה במיוחד:

טיפול יעיל תוך התייחסות לדפוסי חשיבת הנהג

נהגים הסובלים מחרדת נהיגה, עסוקים בהערכה שגויה של עצמם כמו יכולת הנהיגה, יכולת תגובה וכדומה. הטיפול הקוגניטיבי שהוא חלק עיקרי של טיפול בחרדת נהיגה, יתמקד בדפוסי מחשבה שגויים אלה, המקננים בנהג. טיפול זה, מומלץ ע"י ארגון הבריאות הלאומי ומבוסס על התגברות על פחדים. המטרה היא להישאר במצב זה, להכיר בפחדים ולדעת להתמודד מולם. החשיפה לחרדה, תהיה הדרגתית ולאחר שתיקבע רמת מצבי נהיגה ממצב פחות מחריד, עד למצב של חרדה מלאה על פי דרגת החרדה של המטופל, כאשר הטיפול נעשה בהבנה והסכמה מלאה. עוד בנושא טיפול בלחץ נפשי.

רמת החרדה באמצעות טיפול בחרדת נהיגה יורדת, עד לפתרון המלא של בעיה זו. אחת מהבעיות הידועות של חרדת נהיגה, הינה הפגיעה באורח החיים ותפקוד עצמאי של הנהג. מצבים אלה, מגבילים במידה רבה על אורח חייו של הנהג החרד והוא נאלץ לנהוג בלילה, או רק בשעות המוקדמות ביותר של היום, או ליד הבית ואם לא, הוא פשוט יהיה תלוי בתחבורה ציבורית או בנהגים אחרים אשר יצטרכו להסיע אותו. ישנם נהגם אשר הסימפטומים שלהם בחרדת נהיגה, יתבטאו הנהיגה איטית במיוחד, היצמדות לשולי הכביש, נסיעה בנתיב הימני בלבד, נטייה לבלימות חזקות ועוד.

נהיגה בטוחה ורגועה

התמודדות מחרדת נהיגה והצלחה בטיפול

נהג שמכיר בבעיה שלו כאשר הוא פוחד לנהוג, יכול לקחת אחריות ולגרום לפחד להיעלם באמצעות טיפול בחרדת נהיגה ע"י פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול בחרדות. זהו טיפול לא ארוך, אך יעיל ומצליח שכבר הוכיח את עצמו ברוב מדינות העולם. ישנם בין 5%-10% מכלל האוכלוסייה בעולם, שסובלים מחרדת נהיגה. בישראל, ישנן קליניקות אשר מתמחות בטיפול זה ואחד המומחים הינו אורי פוקס המספק שירות טיפול בחרדות, שהוא בעל תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית וכן, התמחה בלימודי CBT. הקליניקה שבבעלותו הנמצאת בפולג בנתניה, מתאימה לצרכי המטופלים, כאשר כ טיפול הינו אישי. המטופלים לומדים להביט באופן הנכון על עצמם ועל הקשיים שהם עוברים ולכן, ניתנים להם כלים יעילים להתמודדות מול הבעיה, עד למצב שהנהגים אינם פוחדים ונוהגים ללא פחד או חרדות בכבישים. ההתמחות של אורי פוקס, כוללת בין השאר גם טיפול בדימוי עצמי, טיפול בכל סוגי החרדות, טיפול בדיכאונות ועוד.

המחר יכול להיות יום טוב ושמח יותר, נטול חרדות ודיכאון. רוצה לשמוע איך?

חרדות נוספות נפוצות

0/5 (0 Reviews)
תוכן עניינים
אהבתם את המאמר? שתפו..

רוצים לדבר איתנו?
077-8050570
[email protected]
אחד העם 21, הרצליה
אזורי שירות: חיפה, נתניה, הרצליה, תל אביב, יהוד, כפ"ס, ראשל"צ.

הגעת עד לכאן ועכשיו נשאר רק לעשות את הצעד. אנחנו כאן כדי לעזור לך להיפרד מהחרדות והדיכאון אחת ולתמיד.
רוצה לשמוע עוד?
קורס טיפול בחרדות | אורי פוקס
ניתן להיפטר מחרדה!!

בעקבות הבקשות החזרתי את ההטבה
לקורס דיגיטלי המלא הכולל 11 שיעורים מלאים עם כל הכלים וכל ההסברים לטיפול בחרדה.
בהטבה זמנית של 93%
במקום 1,246 רק 87 ש״ח.

לפרטים נוספים:

Call Now Buttonחייגו אלי